Venerable Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hørte et poff i fra PCen, fikk artifacts på skjermen og alt låste seg. Etter reboot fikk jeg opp windows, men oppløsningen hadde automatisk droppet til det laveste. Få sekunder etter jeg fikk justert den tilbake frøs det igjen. Ny reboot, PCen starter, skjermen blir aktivert men går rett i dvalemodus. Og slik står den. Og slik har det vært siden. Og det blinkene lyset på kabinettet (Som representerer harddisken sin jobbing sant?), det blinker bare de første ca. 5 sekundene etter jeg prøver å starte opp PC-en. Trodde først dette var skjermkort problem, pga. artifacts, skjermoppløsning og dvalemodus. Men hvorfor skulle harddisken oppføre seg slik? Nesten som den skrur seg av? Kan det være strømforsyningen som sa poff og står bak det hele? Kabinett: Antec Nine Hundred HK: Gigabyte GA-X48T-DQ6 GPU: GeForce 9800 GX2 1GB CPU: Intel Core 2 Duo E8400 RAM: Corsair 6GB 1333MHz DDR3 DHX PSU: Thermaltake ToughPower 1000W Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Ja, det hender kondenstatorer sprenger. Det pleier da også å komme noe ubehagelig lukt. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Ja jeg har vært borti ødelagte PSUer tidligere og. Men kan noe slikt forklare hendelsene jeg nevnte? Kan f.eks manglende strøm til skjermkortet skape artifacts? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Bump. Hadde vært dumt hvis jeg sendte inn skjermkortet for reklamasjon, og så få beskjed om at det fungerer helt fint. Så håper noen kanskje vet om en ødelagt PSU kan føre til slike problemer? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Sprengte kondensatorer lukter ille. Og lukten er ganske merkbar. Du kan jo prøve å lukte deg frem og se? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Kan jo også være noe gåent på skjermkortet. Verdt å teste dette i en annen pc, men kan også være psu som er gåent. Bruk nesa som sagt og prøv å finn ut kilden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå