Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke installere skjermkort

Anbefalte innlegg

Har et Gainward GeForce 8800GT. Problemet startet med at maskinen hang seg ved spill. For meg virket det som et skjermkortfeil. Når jeg starta pcen igjen var skjermkortet ikke lengere installert.

Har prøvd en god stund å installere det nå, men det fungerer ikke. Når jeg starter maskinen er Windows Login Screen hvite prikkete streker. Skjermkortfeil??

Noen som har noen tips hva jeg kan gjøre?? Har installert SiW og et annet program, begge viser skjermkortet mitt. Så er nok tilkoblet.

Prøvd å slette drivere, kjøre driver sweeper, og installere igjen. Men fortsatt det samme. Har også formatert pcen og lagt inn alle drivere på nytt.

Har Windows XP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du søker deg litt rundt poå forumets skjermkort-del så ser du at dette er en kjent sak med 8800 kortene.

Nå har jeg ikke studert trådene med de som har lignende problemer så veldig nøye i forhold til utfall om sakene, så er ikke sikker på om de har sendt inn kortene og fått nytt på reklamasjon eller ikke.

hvite(fargede) prikker, streker o.l. kalles forøvrig artifacts som oppstår når skjermkortet ikke har det helt bra med seg selv

Lenke til kommentar

ja kjenner til saken:P

det meste der vil vel være en flaskehals i forhold til f.eks 460.

men om du har ca den summen liggende og uansett må ha skjermkort så ville JEG klint til.

om du er heldig så finner du kanskje noe mere ram til en grisebillig penge, tror det ville hjulpet en del om du får doblet rammen din (spesielt om du kjører vista/W7 som klarer å utnytte all rammen)

Lenke til kommentar

Tviler på dette er noe som går på garanti, men kan alltids prøve.

At problemet er vanlig tyder jo fort på at det kan dreie seg om en garantisak. Knekte taster på en mobiltelefon er normalt ikke noen garantifeil, men på Sony Ericsson W580 kom sikkert over 20% av alle W580 i retur med (bl.a.) knekte taster. Som ansatt i telekiosken tror jeg ikke jeg så ett tilfelle der verksted/produsent nektet å dekke denne modellen på garanti, fordi den uansett hadde en vanvittig feilrate.

Om verksted/produsent kjenner til problemene øker sjansene betraktelig for at det dekkes av garanti. Men kanskje det begynner å nærme seg en tiltrengt oppgradering uansett?

Lenke til kommentar

Jepp skulle hatt oppgradering en god stund no, men må ha penger. Så om vi starter en innsamlingsaksjon er så ordner det seg nok med en pc tilslutt :D

Har sendt en mail til de jeg kjøpte til nå. Noen som vet om problemet jeg beskriver er en reklamasjonsgrunn??

Endret av hantimilon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...