Gå til innhold

Enkleste linux versjon for en ikke erfaren?


Anbefalte innlegg

Har selv brukt Ubuntu en liten stund, og må si jeg liker det. Om ca et halvt år (ja, har god tid) skal noen jeg kjenner ha skole PC'n. Nå er det 2 OS'er på den. Windows 7 (skjermkort driver funker dårlig), og Ubuntu.

 

Skal whipe harddisken og bare legge inn linux.

 

Kravene er som følger (linux versjonen må kunne)

 

- Starte opp uten noen "velg versjon" meny.

- Surfe og sjekke mail (vil jeg tro er ganske lett)

- Skrive ut ting og tang via nettskriver

- MSN

 

Det er vel stort sett det. Er vel mest nettskriver jeg er skeptisk til, da jeg ikke vet hvordan det er med drivere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubuntu er vel det du ser etter.

 

- Uten noen "velg versjon"-meny? Denne mener jeg det er en måte å få bort, men den timer ut ganske fort. Ellers er det en stor fordel om du får problemer å ha enkel tilgang til rescue mode. Fjerner du gamle kernelversjoner går den vel rett på oppstart og.

 

- Surf og mail går fint.

 

- Nettbasert printing funker fint, gitt at du ikke har printer fra mongoleverandør.

 

- Fint, pidgin er knall.

Lenke til kommentar

Man kan skjule grub menyen, da må man trykke en tast for å få den opp, gjør man ingenting vil standard valget bli valgt så fort den timer ut. Standard timeout tid er 3 sekunder, mener jeg å huske, men kan settes til det man måtte ønske. Så om det ligger inne flere kjerner eller andre OS alternativer så vil man ikke merke/se noe til det, om man da ikke velger å vise det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...