Kaarerekanraadi Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Dette må være den verste generasjonen noensinne. Kan dere tenke dere noe verre? Så besatte av nymotens teknologi og så bortskjemte... Selv er jeg heldigvis generasjon X. Vi er kjent for å ta ansvar, opptatt av miljø og å være ironiske. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Lyst til å si hvem Generasjon Y er og utbrodere litt mer om hva de har gjort galt? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 http://www.forskning.no/artikler/2008/oktober/198525 Men så var det store spørsmålet om du egentlig er generasjon X eller ikke? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Hvem er generasjon X, da? De som er født før 1978? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Definisjonen varierer. X = pre 1982/1978 Y = pre 1995/1990 Z = post 1995/1990 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Generasjon Z er vel de som er født etter 2005? Om en generasjon er 25 år og vi setter grnsen for X ved 1980. Nå mener jeg selvsagt ikke at man kun kan dele inn folk etter generasjoner. Jeg bare kaster en brannfakkel. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg tilhører generasjon Y, og jeg tror trådstarter har rett i at dette er den verste generasjonen. Det er i alle fall slik jeg har oppfattet den Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 "The children now love luxury. They have bad manners, contempt for authority, they show disrespect to their elders.... They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their legs, and are tyrants over their teachers." Sokrates Sokrates klaget over yngre generasjoner over 2000 år siden, viss han hadde rett så må dagens unge generasjoner være helt forferdelige. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 "The children now love luxury. They have bad manners, contempt for authority, they show disrespect to their elders.... They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their legs, and are tyrants over their teachers." Sokrates Sokrates klaget over yngre generasjoner over 2000 år siden, viss han hadde rett så må dagens unge generasjoner være helt forferdelige. Ingen elever i dag klarer algebraen fra ungdomsskolen på 60-tallet. Det sier noe om nedadgående utvikling. Hvem sin skyld det er er en annen sak. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Ingen elever i dag klarer algebraen fra ungdomsskolen på 60-tallet. Det sier noe om nedadgående utvikling. Hvem sin skyld det er er en annen sak. Så du mener elevene selv skal lære seg pensum? Dagens elever er vel dessuten gen z og ikke y. Dine definisjoner på hva som er gen x,y,z er heller ikke helt i tråd med konsensusen. Gen z = 2005 er litt sånn 10 år unna. Så nei, gen y er ikke alt fra 1980-2005. Du kan jo fordype deg i temaet om du ønsker http://en.wikipedia.org/wiki/Strauss-Howe_generational_theory Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå