Johsse Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hei! Jeg er helt ny innen vannkjøling, så jeg har mer eller mindre ingen peiling på hva som er det beste valget. Har kikket litt rundt på komplette sett, men fant ingenting som gidde meg alt jeg trengte ut i fra det jeg tror jeg trenger. Det som skal kjøles er CPU i7-960, 2x GTX 470 og gjerne chipset på et Rampage III Extreme hovedkort. Kabinettet jeg har er et Corsair Obsidian 800D så plass er det nok av. Per dags dato har alle viftene i kabinettet blåe lys, derfor er jeg også interessert i videreføre dette i vannkjølinga også, f.eks. i slangene osv. Ser for meg at en radiator med plass til 3 vifter hadde passet fint å montere i toppen på kabinettet, siden det alt er monteringsplass for 3 vifter der. Prisklassen jeg legger meg i ligger i 2000-3000 sjaktet. Gjerne billigere hvis noen har noe bra å komme med. Er dere mer dere lurer på så bare spør, så skal jeg svare fortløpende. Takker for alle svar! Mer utfyllende info om PCen min finner dere her: Den ekte i7 Kongen (ikke legg dere opp i navnet på PCen vær så snill ) Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Heisann, først og fremst er dette postet i feil forum, du kan be om å få den flyttet, eller starte en ny i underforumet vann og ekstrem For det andre vil du tjene på øke budsjettet ditt. Hvis du i det hele tatt klarer å få satt sammen ett sett til denne prisen vil nok kvaliteten og ytelsen være meget årlig. Kan du ikke øke budsjettet, kan du alltids kjøle CPU'en og så kjøle GPU'ene og chipsettet ved en senere anledning. Tenker du foresten på fullcover blokker til GPU og Chipset? Og skal det være UV reaktive blåfarger? Håper du får til noe du er fornøyd med ivertfall! Lenke til kommentar
randknu Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Ok, billige løsninger hva? Har gode erfaringer med Mist radiatorer, iallefall hvis hovedargumentet støy. Og så kan du ta en tur på Biltema og kjøpe batterivann og vanlig frostveske (ikke longlife) og blande i 1:4 med batterivann. Da får du en fin blåfarge på vannet. Ellers billige vannblokker har jeg hørt mye dritt om, så jeg kommer ikke til å prøve feks. mist folgefonna. Men for all del den funker vel den og... Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Dette emnet kan slettes pga jeg lager nytt med mer utfyllende info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå