madman88 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hei. Jeg har hatt store problemer med en såkalt blåskjerm når jeg kobler til hdmi ,, dette funker ikke. Kan noen prøve å hjelpe meg,,der jeg rett og slett ikke skjønner noe som helst rundt dette. her er noe jeg la ut,,men ingen klarer tydeligvis å hjelpe meg der heller. http://freak.no/forum/showthread.php?t=171578 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Et generelt råd er å oppdatere driverne for skjermkortet. Slike blåskjermer kommer som regel som følge av en feil i en driver. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 ok,takk for svar men kan du fortelle meg steg for steg hvordan jeg gjør dette? Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 er det slik osm det står her: http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows-vista/Update-a-driver-for-hardware-that-isnt-working-properly jeg har prøvd å gjøre dette,men jeg ser ikke noe driver oppdatering? forstår meg ikke ppåp dette altså:S Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 jeg koblet den til nå istad,, da funka det litt nård et var samme skjerm som på pcen,når jeg så gjorde at skjerm 2 altså tven skulle være annerledes (blank) så kom det blå skjerm opp igjen,så noe stemmer fortsatt ikke her Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hvilken maskin er dette? Laptop? Post navn og modell nr.. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 det er en laptop ja HP Pavilion dv9000 vell Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 noe hjelp å få? Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 madman, Start opp windows, på vanlig måte sånn at ikke blåskjermen kommer opp..trykk så her hvis du har HP Pavilion DV9000: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk Velg: Product Type: Geforce Product Series NVIDIA GeForce Go 7 Series (Notebooks) Product Geforce Go 7600 så må du velge om du har windows XP, eller Windows 7. Velg så 32bits hvis du ikke er helt sikker på om du har 64bits prosessor. Da har du iallefall nyeste driverne til grafikk kortet ditt. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 jeg har windows vista? jeg har 32 bit,, men skal jeg bare laste ned da eller? men jeg kan ikke starte maskinen mens hdmi er tilkoblet,da går det til helvette.. igjen,hehe Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 hehe, nei drit i hdmi ledninga så lenge.. fjern den, og start maskinen som normalt. last ner, og installer driveren fra nvidia, og la den "do it's magic". Tilslutt får du beskjed om å boote.. gjør det. og la den få starte opp som normalt igjen. Når du er inne i Vista igjen, og sjekker at alt er fint og flott, så prøver du deg med hdmi ledninga igjen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) ... Hvis det ikke hjelper å oppdatere grafikkdriveren tror jeg nesten at jeg vil anbefale deg å kontakte HP for å prøve å finne ut av problemet. Endret 26. november 2010 av nebrewfoz Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 skjønner,men jeg afnt hos meg at jeg har geforce 8600 M GS , der jeg oppdaterte det via der,og det stod at jeg allerede har den nye,mens dere anbefaler meg 7600 eller noe? hva gjør jeg:S? Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 jeg trodde du hadde Geforce Go 7600. Kommer den blåskjermen mens du er i windows, og kobler til ledninga? eller når du starter opp Vista? Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 jeg har på pcen min ja,så setter jeg inn hdmi ifra pc til tven,, og etter noen sekunder kommre den blåskjermen med feilmeldinga opp som forklart i den linken Etter det får jeg ikke gjort noe, og pcen min restarter seg etter det. Får ikke gjort noe jeg sjekket ut og hadde tydeligvis det andre kortet ja som jeg skrev så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 spørs om du bør sjekke med HP supporten da.. :-( Du er ikke så data kyndig skriver du... MEN... hvis du klarer det, prøv å avinstallere driverne fra nvidia, restart, og installer driverne på nytt. (de har du da allerede lasta ned fra Nvidia http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk og lagt på hardisken) Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 ja kan ringe de,så du mener jeg skal avsinnstalere denne og innstalere samme som jeg nevnte for deg jeg hadde? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) kan det være så enkelt som at du bare må trykke på meny tastene på skjermen og velger HDMI tilkobling? edit- jeg skumleste bare, ser at du har "blåskjerm" ikke bare "blå skjerm" Endret 26. november 2010 av olehh Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 hehe,altså det kommer som sagt opp på tven bilde liksom, og så klikker det helt for pce.:/ Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Alle blåskjermer gir deg en kode som gir informasjon om hva problemet er. Hvis du kan gi oss den koden som dukker opp kan vi hjelpe deg mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå