pley Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hei! Jeg jobber som lærling på IKT-avd ved en videregående skole og har nå fått et lite prosjekt av sjefen, og trenger sårt litt hjelp! Saken er følgende: IT-klassen på skolen vil ha en egen webserver hvor hver enkelt elev har sitt eget område som de logger inn på og har hver sin respektive mappe. Dette skal da foregå ved hjelp av Adobe Dreamweaver sitt "Site" system. Elevene skal kunne laste opp/endre filene og deretter gå inn på f.eks "http://www.skole.no/elevweb/" hvor de får beskjed om å logge inn for å se nettsiden sin. Viktig at hver enkelt elev kun har tilgang til sitt eget område. Har allerede satt opp følgende: Windows Server 2008 R2 MySQL database (har veldig lite kunnskaper i MySQL, men har satt opp en database som fungerte med dreamweaver for 1-2 år tilbake). PHP Webserver (IIS7) Webdomene har vi, så kan endre når som helst. Har altså satt opp serveren og knota litt rundt, men har aldri satt opp en webserver før så kommer ikke lange veien.. Planen så langt er ihvertfall IIS+MySql, men blir fort forvirrende når det kommer til å koble brukere med mapper og diverse rettigheter o.l. Sjefen min har ikke veldig stor peiling selv.. (han som var litt pro på emnet har byttet jobb). Lurer vel egentlig på om noen har en smart løsning på dette? Eller en forklaring på hvordan jeg skal få det til med IIS+MySQL? Takker for svar! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Du trenger då ikkje MySQL til dette. PHP kjem med SQLite så elevane kan fint bruke ein database utan at du trenger å administrere ein MySQL database. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Ville det ikke vært mye lettere å satt opp apache, linket hver mappe opp mot et subdomene og latt de bruke FTP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå