AfterGlow Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Sony struper community-funksjoner midlertidig. Les mer Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Er ikke det snodig at Sony ikke var klar med gode onlineløsninger allerede ved release? Burde ikke slikt være lett å beregne på forhånd at pågangen vil være stor? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Er ikke det snodig at Sony ikke var klar med gode onlineløsninger allerede ved release? Burde ikke slikt være lett å beregne på forhånd at pågangen vil være stor? Jo. Slikt er jævla dårlig. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Eller så legger de bevisst inn flaskehalser nå for at flere skal skrive om problemene slik at GT5 får enda mer blest. Så "fikser" de flaskehalsen om et par dager når de har oppnådd den ønskede PR-effekten og før misnøyen tar overhånd. Samme hver gang. Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Selv vil jeg tro dette er for å skaffe (enda mer) gratis PR. Jeg synes det er vanskelig å tro de ikke har forutsett at veldig mange vil kjøpe spillet så fort det er lansert og hvor mye trafikk alle spillerne vil generere. Synes slikt er tullete av Sony. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Teori: det kan være dyrt å skalere opp serverparker.. derfor legger de seg på et nivå de forventer at skal være godt nok når en er over de første dagene med syk pågang. Dårlig for oss, billig for dem.. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Jeg syntes ikke det er stroe problemer at de må begrense enkelte deler av spillet, da dette først og fremst er vanskelig å forutse. De kan alltid ha en viss peiling, men de vet aldri nøyaktig hvor stor pågangen er, og i tillegg vil dette løses fort. For de som spiller enspillerdelene, og de spillerene tror jeg det er magne av, så er jo ikke dette noe problem da jeg som sagt tror dette fikses meget raskt! Med et så stort og enormt spill, som spilles av så mange spillere som er koblet opp til nettverket, må man forvente at enkelte problemer kan oppstå. Sony kunne i en liten grad forutsett at nøyaktig dette ville hende, og et spill trenger konstant oppdatering og finpussing etter realase. Dette gjelder alle spill. Endret 25. november 2010 av Paisley Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Teori: det kan være dyrt å skalere opp serverparker.. derfor legger de seg på et nivå de forventer at skal være godt nok når en er over de første dagene med syk pågang. Dårlig for oss, billig for dem.. Tror du er inne på noe her. Det er lite smart å skalere serverpark etter pågang de første 3-4 dagene. Hadde en del problemer med lastetider og slikt i går kveld, men i dag har spillet oppført seg bra. Enten er det fordi færre er online nå, eller så fungerer tiltakene Sony har gjort ganske bra. Lenke til kommentar
Shadowon Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Burde nel neppe komme som en bombe, men de løser dette raskt, vil jeg tro. De har i alle fall ressuersene til å fixe det kjapt. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Er ikke det snodig at Sony ikke var klar med gode onlineløsninger allerede ved release? Burde ikke slikt være lett å beregne på forhånd at pågangen vil være stor? Det er nok veldig vanskelig å beregne akkurat det. Det kan godt hende spillet blir en braksukkse uten like, og at de ikke hadde forutsett den store pågangen slik som nå, men det kan også hende spillet blir en flopp. Men jeg er enig med det du sier, og syntes at store og veletablerte spillserier bør bli backet opp med et skikkelig online system fra dag 1. Noen som husker MW2, BC2 og Black Ops på Steam de første dagene? - Det var jo et rent helvete å få connected til servere. Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Dette skjer jo _alltid_ ved stor spill som har mye online-funksjoner da. Skjer omtrent uten unntak Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Teori: det kan være dyrt å skalere opp serverparker.. derfor legger de seg på et nivå de forventer at skal være godt nok når en er over de første dagene med syk pågang. Dårlig for oss, billig for dem.. Ja, tror det fleste gjør det sånn, ellers vil de sitte igjen med mye HW til overs. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Er det sånn at Sony, og andre i liknande situasjon, først og fremst kjøper/eiger hardware sjølv? Er ikkje leige og/eller outsourcing i større eller mindre grad eit godt alternativ? I forhold til å sitte igjen med unødig mykje hardware byr dette på større fleksibilitet. Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Det jeg lurer på, alle spill er avhengige av tredjepartsservere. Hva med den dagen de legger ned disse serverene - mister spillet all sin onlinebit? Vil de fungere i det hele tatt? Til og med Xbox Live har jo tredjepartsservere, vil fremdeles multiplayer fungere? F.eks Halo3, osv? Need For Speed Hot Pursuit vil hvertfall IKKE fungere, pga. autolog som må være oppe ved multiplayer (EA møkk). Dette skjer jo _alltid_ ved stor spill som har mye online-funksjoner da. Skjer omtrent uten unntakIkke det jeg kan huske med lanseringene fra og med Halo3 hvertfall. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Det jeg lurer på, alle spill er avhengige av tredjepartsservere. Hva med den dagen de legger ned disse serverene - mister spillet all sin onlinebit? Vil de fungere i det hele tatt? Til og med Xbox Live har jo tredjepartsservere, vil fremdeles multiplayer fungere? F.eks Halo3, osv? Need For Speed Hot Pursuit vil hvertfall IKKE fungere, pga. autolog som må være oppe ved multiplayer (EA møkk). Mange moderne spill vil slutte å fungere når serverne stenges. Synes å huske at Microsoft stengte den originale Xbox Live tidligere i år, noe som blant annet medførte at man ikke lenger kan spille multiplayer i det originale Halo. Noen spill vil også miste mulighet til å spilles offline, men de aller fleste vil stadig fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg