TheRealL Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Har alltid mobiltnett aktivt. Skrur på Wireless når jeg er hjemme hvis jeg skal fjernstyre telefonen min for og sende meldinger men ellers så går det alltid på mobil nett. Så langt har jeg faktisk bare brukt 500mb enda jeg har på synkronisering med mail og facebook konstant samt jeg surfer litt her og der og laster ned litt av vært. Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Det er mange som ikke har peiling på hva de kan gjøre med sin 4-5000 krs telefon. Og kanskje aldri bruker hverken wifi eller mobilnettet. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Bruker en del nett. Har 1GB inkludert i månedsprisen, men bruker vel "kun" et par hundre MB. Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Er koblet til Wifi hele tiden når jeg er hjemme, på jobb og på besøk hos familie. Slår på mobilnett kun ved behov, og det pleier å utgjøre ca 5-10 MB pr mnd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Bruker Wifi noen hver dag via msn og Palringo + en del World War spilling. Ellers går det jo i å sjekke facebook / diskusjon.no en gang i blant. Fra den første desember får jeg 400 MB/mnd, så da blir det nok mer på busser osv, og ikke bare på wifi. HTC Hero is the phone. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Dette er jo Telenor sine tall. Og av egen erfaring er det svært få "geeks" (i mangel på et bedre ord) som har Telenor-abonement. Folk jeg vil tro bruker mye mer internett enn andre. Skulle gjerne sett en sammenligning mellom Telenor og OneCall, Tele2 og Chess. Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 bruker bare mobilt nett til google talk på min wildfire og ligger på 200k hittil i mnd ellers er det bare wifi resten av tiden Lenke til kommentar
nja95 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 er på nett ca hver dag, men nesten alltid på WLAN. Det kommer ann på hvor jeg befinner meg da. er jo ikke alle steder det er åpent wlan Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Har fri databruk på mobilen, så ligger mellom 2 og 5 GB i måneden. Brukes mest til Spotify, googling, faceboo. Og selvfølgelig litt mail, nyheter og poker. Endret 25. november 2010 av Zappy Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Vil nevne at flere store aktører i Norge, bl.a. Chess fortsatt har eldgamle data-abonnementer, gjerne 3 kategorier: 1. Minimal datamengde inkludert (brukeren må passe på for å ikke få seg en overraskelse på regningen) 2. Billig på kvelden (brukeren må passe på for å ikke få seg en overraskelse på regningen) 3. "Ubegrenset" (for dyrt når man allerede har bredbånd hjemme) Jeg håper at det vil komme mer fleksible tjenester, feks. slik som chesson-flex, men hvor man kan fjerne eller senke de inkluderte sms / minuttene for de som ikke bruker telefonen mye til denslags. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Har Chess Sjakk Matt, så jeg skal ha så mye som mulig ut av de 89,- ! Er på nettet hver eneste dag, og har det siste året ca. brukt 1-2GB hver måned. Legger vi til Wifi, så må vi plusse på et par GB til. Husker jeg også surfet på nettet fra mobil når jeg hadde Nokia 3510i i 1928. Da gikk det i utmattende økter på maks 2 minutter hver, da 1MB gjerne kostet deg en arm og tre tær. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) WiFi. En sjelden gang 3G til kart etc. ute i det fri. En har jo nesten alltid tilgang på WiFi nå til dags... Endret 25. november 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Viser jo hvorfor mange kjøper smartphones... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Viser jo hvorfor mange kjøper smartphones... Det heter jo smartphone, ikke smartuser... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Spørs hva de legger i "smarttelefon" da. Jeg har hatt mange smarttelefoner opp gjennom tidene, men brukte de aldri til surfing før iPhone kom, som i de dagene var helt overlegen på surfing. Og nå som Android også har fått mange like bra telefoner vil jeg tro datatrafikken ligger myye høyere i snitt på alle de. Kunne gjerne sett en sammenligning av Android og iOS vs de andre. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Ja, jeg er inne hver dag. Har jobbmobil og blir fordelsbeskattet. Mine telefonregninger beløpet seg uansett "bare" til 3-400 kr måneden. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Bruker mobilnett hver eneste dag, og har fastpris fra Chess med fri databruk. Bruker kun Wifi hvis jeg er på et eller annet obskurt sted som ikke har NetCom-3G dekning. Bruker 700MB - 1,5GB i måneden. Telefon = HTC Desire Lenke til kommentar
osmano Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Har brukt mobilnett siden 2004 da jeg oppdaget muligheten på min SE P800..Nå har jeg hatt fastpris i en god stund. Bruker nesten aldri wifi.. Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Kun på wi-fi. 3G-abonnement har en latterlig pris. Hvis jeg hadde et behov for mobilt internett og det ikke bare var for å dasse rundt hadde jeg nok betalt det, men når jeg ikke har noen god grunn skipper jeg hele skiten. Kanskje når teleselskapene endelig kommer over dialup-modellen med datatrafikk og kommer med fastpris til en vettug pris. Lenke til kommentar
Androod Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Det sier jo litt..regner med at de fleste er iPhone brukere som tror de er kule når de drar den opp av lomma, og antakelig ikke helt klar over hva 3G er. Det er jo (be)vist at android brukere er mer på nettet. Antakelig også fordi nettopplevelsen er mye bedre her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg