Gå til innhold

Til kristne - Hvor sikker er du på din tro?

41 stemmer

1. 1. Hvor sikker er du på at gud finnes?

• 100%
      15
    • 90%
      2
    • 50%
      4
    • <50%
      20

Anbefalte innlegg

Så du passer på at jeg ikke bruker stråmenn i diskusjon med andre?

Flott :)

"Velger å se vekk fra det som strider mot det du står for, og omfavner alt som passer deg."

Alle kristne(som jeg har snakket med) sier at gud er god. De velger da å se bortifra alle argumenter jeg kommer med som viser at han ikke er god...Folk som blir født med fysiske skavanker, jordskjelv, vulkaner, tørke....osv

"alle feilene som vitenskapen har funnet og verden slik som vi opplever den."

Mennesker er mer enn 6000 år gammel, syndefloden dekket ikke hele jorden...

Mirakler og undre er aldri blitt bevist, eller blitt bevist som falske...

Sånn!! Fornøyd?

Så kan jo du forklare hvorfor vi har disse "feilene" i bibelen og den kristne tro? :hmm:

Dette du nevner er ikke den kristne tro, Tobben70

Det er bare en stråmann du selv har laget, som du lett kan mot si.

Nøyaktig når mennesket oppstod osv, er fullstendig irrelevant for den kristne tro.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Velger å se vekk fra det som strider mot det du står for, og omfavner alt som passer deg."

Alle kristne(som jeg har snakket med) sier at gud er god. De velger da å se bortifra alle argumenter jeg kommer med som viser at han ikke er god...Folk som blir født med fysiske skavanker, jordskjelv, vulkaner, tørke....osv

Slik jeg ser det er ikke Gud definert som hverken god eller ond, men heller er det mennesket som igjennom seg selv definerer sin Gud. Vitenskapelig sett kan man også enten se mennesket som en del av en større helhet, eller som en destruktiv kraft innenfor vår egen virkelighet. Noen ser Gud igjennom frykt for å komme til helvette, andre igjennom kjærlighet for det å leve. Gud, for min del, handler ikke om handlinger men om følelser.

Å bruke Bibelen som en motvekt til vitenskapen er lite hensiktmessig. Det finnes de som gjør det, og selv om jeg respekterer deres tro er jeg veldig uenig.

Lenke til kommentar

Dette har blitt besvart tidligere.

Dette har også blitt besvart tidligere.

Sånn!! Fornøyd?

Stråmannstrikset er et typisk ateist-argument, men godt å ha fått bekreftet det igjen, ja.
Lenke til kommentar

Dette har blitt besvart tidligere.

Dette har også blitt besvart tidligere.

Sånn!! Fornøyd?

Stråmannstrikset er et typisk ateist-argument, men godt å ha fått bekreftet det igjen, ja.

Her kommer jeg med begrunnelse for mine påstander, og så avviser du dem med at det er blitt besvart før????

Dette var jo for å vise at det ikke er stråmenn.

Lenke til kommentar

Ja det er typiske argumenter som går igjen og igjen, og samme hvor mange ganger jeg besvarer de og annullerer argumentene, så popper de opp igjen i neste tråd, eller på neste side. Har inntrykk av at diskusjons ateister ønsker at disse argumentene skal ha gyldighet, slik at de kan score noen billige poeng.

Lenke til kommentar

Ja det er typiske argumenter som går igjen og igjen, og samme hvor mange ganger jeg besvarer de og annullerer argumentene, så popper de opp igjen i neste tråd, eller på neste side. Har inntrykk av at diskusjons ateister ønsker at disse argumentene skal ha gyldighet, slik at de kan score noen billige poeng.

Du har vel aldri annulert dem, kun oversett dem...

Jeg ønsker ikke at dette skal ha gyldighet, det har gyldighet for min del.

Det er klare beviser på at den guden som blir fremstilt i bibelen ikke finnes.

Lenke til kommentar

Dette er løgn. Jeg har gang på gang besvart argumenter om 6000 år, syndefloden, ondskap osv. Og når du så overser svarene mine og beskylder meg for å ha oversett det, grenser nesten til frekkhet.

Det er pga en holdning, ikke fornuft.

Avsporing! Vi diskuterte ikke guds eksistens. Men er forøvrig interessert i bevisene på at bibelens gud ikke eksisterer, og et svar på hvorfor du ikke har kommet med et så sensasjonelt funn tidligere.

EDIT: klikk på lenken her og fortell meg en gang til at jeg har oversett disse argumentene! Vil du? Tør du? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1269714&view=findpost&p=16435442

Og les nedover. Er en av fordelene med å være ateist at det er greit å benytte seg av løgnertrikset og andre skitne triks for å vinne diskusjonen?

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar
Dette er løgn. Jeg har gang på gang besvart argumenter om 6000 år, syndefloden, ondskap osv. Og når du så overser svarene mine og beskylder meg for å ha oversett det, grenser nesten til frekkhet.

SVar på det. Bruk vitenskapelige beviser = you fail.

Er du et troll eller bare dum som et? :no:

Lenke til kommentar

Det er pga en holdning, ikke fornuft.

Avsporing! Vi diskuterte ikke guds eksistens. Men er forøvrig interessert i bevisene på at bibelens gud ikke eksisterer, og et svar på hvorfor du ikke har kommet med et så sensasjonelt funn tidligere.

EDIT: klikk på lenken her og fortell meg en gang til at jeg har oversett disse argumentene! Vil du? Tør du? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1269714&view=findpost&p=16435442

Og les nedover. Er en av fordelene med å være ateist at det er greit å benytte seg av løgnertrikset og andre skitne triks for å vinne diskusjonen?

Tja, du prøvde å vri og vende på det som står i bibelen for å bortforklare det som egentlig står der....ikke imponert :)

Ondskap har du vel også bortforklart med at det ikke er sikker gud ser på det som ondskap, og at han kan gjøre som han vil....en fin forklaring :no:

Lenke til kommentar

Tja, du prøvde å vri og vende på det som står i bibelen for å bortforklare det som egentlig står der....ikke imponert :)

For det første påstår du at jeg overså det argumentet ditt, noe jeg tydelig ikke gjorde. Jeg ga deg til og med kilde (link) til innlegg med påfølgende flere innlegg hvor jeg forklarer deg spørsmålet (som du legger fram som et argument) med teskje. Så vil du forklare meg nå hvor jeg har oversett noen av de spørsmålene/argumentene dine? Eller var det bare et lite løgnertriks du dro inn i farten?

At jeg prøver å "vri og vende på det som står i bibelen for å bortforklare det som egentlig står der" er så dumt at jeg knapt finner ord. Hvilken tekst er det som er mest blitt vridd og vent på, er det grunnteksten, mens den norske fra 1978 er den eneste riktige og autentiske?

Du kommer til å vinne diskusjonen uansett, fordi du har rett og slett ingen interesse av å lære noe av diskusjonen, du er kun interessert i å vinne den. Så uansett hvor gode forklaringer du får på alle antibibel-argumentene dine, kommer du til å holde deg for øynene og ørene mens du roper "bla bla bla bortforklaring bla bla bla". Du er enten ikke i stand eller ikke villig til å ta til deg noe bibelkunnskap, så lenge det ikke gagner din side.

Ondskap har du vel også bortforklart med at det ikke er sikker gud ser på det som ondskap, og at han kan gjøre som han vil....en fin forklaring :no:
Nice stråmannstriks, men dette er ren oppspinn. Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

Eg sa at du feilet på å bruke vitenskapelige beviser. Er du dummere en et troll?

Lenke til kommentar

Eg sa at du feilet på å bruke vitenskapelige beviser. Er du dummere en et troll?

Ok, hvor feilet jeg?

Lenke til kommentar

Ok, hvor feilet jeg?

Lenke til kommentar

[At jeg prøver å "vri og vende på det som står i bibelen for å bortforklare det som egentlig står der" er så dumt at jeg knapt finner ord. Hvilken tekst er det som er mest blitt vridd og vent på, er det grunnteksten, mens den norske fra 1978 er den eneste riktige og autentiske?

Sitter igjen med det inntrykket at ALLE religiøse vrir og vrenger på bibelen sin jeg, men siden jeg kjenner best til kristendommen kan vi jo begynne her....

Ta skapelses beretningen foreksempel. Den har vært ordrett sannhet for mennesker siden bibelen ble skrevet, den ENESTE sannheten faktisk. Ingen, svært få ihvertfall, tvilte på den og de som tvilte hold det enten for seg selv eller betalte konsekvensene for sin tvil, da "sannheten" i den historien ble bakket opp av en heller lite sannhets søkende mobb som var så sikker i sin sak at de gjerne tok livet av folk for å "bevise" den "sannheten"...

Så kom en kar ved navn Darwin opp og han hadde en teori om at livet på jorden har utviklet seg. I 150 år har det faktisk vist seg at denne teorien stemmer til vi i dag ikke lenger har noen grunn til å tvile på den teorien han fremsatte, for den støttes over alt som har med liv og biologi å gjøre. Vi har fremdeles ignorante imbasiler som tror at darwins evolusjons teori (Det klarer ikke engang å si ordet evolusjon uten at spyttet dusjer ut av kjeften på dem og det hvite i øynene blir rødt...) bare er make believe og funnet på for å undergrave deres gud, men de aller fleste kristne her i landet har skjønt tegningen og akseptert evolusjon for de skjønner at det blir like dumt å motbevise evolusjon som det er å motbevise at havet faktisk ER salt.

Men så kom tolkningen, vridningene og bortforklaringene, for skapelsen i bibelen, som ingen av dem hadde tvilt et eneste sekund på var sannhet for 150 år siden, er plutselig billedlig nå og dager er plutselig vridd til millioner av år... Vi har alle hørt de forskjellige veriantene av bortforklaringer her, og grunnen til at det er nødvendig å bortforklare er jo nettopp fordi de ikke lenger kan tro på dette bokstavelig og derfor må vri litt på dette for å fremdeles OPPRETTHOLDE troen på den gode synden de postitulerer at alle har, for ellers bortfaller jo hele jesusen de liker så godt. (Har ofte lurt på om de kristne som aksepterer evolusjons teorien gjør det når de kommer sammen med de mest ignorante blodkristne nede på bedehuset... Eller om de da reiser 150 år tilbake mentalt i tid og er så enige med de mest ignorante av dem om at skapelsen er sann....)

Er det noen som tror at vridningene, bortforklaringene og tolkningene blir noe mindre i fremtiden, når vitenskap virkelig skyter fart for alvor? Slik jeg ser det så vil en del religiøse før eller senere stå foran en korsvei der de enten må velge å forbli ignorante for å være i troen eller de kan hoppe av hele greia... for jeg tror at kunnskapen vi erverver oss til slutt vil bli så stor at de må fortolke hele skriften i en slik grad at det ikke lenger minner om det som står i bibelen og de blir stilt ovenfor et valg...

Så ja, de fleste kristne her på berget vrir, vrenger og fortolker og bortforklarer bibelen når de blir stillet foran fakta, som de ihvertfall er ærlige nok til å ikke forkaste (Vi har nok av de som forkaster all fakta, men de har een lei tendens til å bli latterlig gjort og tiet ihjel, da folk flest i dag skjønner at slik forkastelse bunner ut i ignoranse og uærlighet og ikke bibelsk "sannhet"...)

Så det ville vært gøy å stil de som er kristne her på forumet i dag det samme spørsmålet om la oss si tyve år og hørt hvor sikre de da var på sin tro, om de fremdeles hadde den. Det er bare å innse at verden også vil bli mer sekulær, for det vil tvinge seg frem til mer vi finner ut, så er de religiøse lure (og mange har allerede begynt å tenke i de baner!!!) så må de jobbe for å stoppe forskning og vitenskap, slik kreasjonister og tilhengere av intelligent design og "young earth creationist" jobber med. Gå ut og bevisst spre løgn og tvil om vitenskap for å få ignorante mennesker til å nekte å ta til seg ordentlig kunnskap, til og med nekte de enhver form for tilgang til den kunnskapen ved å regulere hva skolen får lov til å si til elever... Drit i hvor nyttig eller hvor mange liv vitenskap kan redde liksom, det er ikke viktig, det viktige for disse meenneskene er at de beholder troen på en påstått gud. Og alt for mange er faktisk så stupid dumme at de ikke lenger evner å tenke selv på det spørsmålet, de sluker det rått!!!

Så utviklingen kan slå begge veier... Hadde en del ekstremt kristne bort i USA fått viljen sin hadde de gladelig bombet store deler av det sekulære Europa tilbake til troen hvis de hadde fått lov! Det var til og med en senator kandidat ved forrige valg som ville bruke atomvåpen på de gudløse jævlene i europa, fordi de fremmet vitenskapelig løgn og darwinisme!!! For meg er disse kristne ignorante nogsaktene like farlig for oss som noen muslim er det, for de sitter på en ENORM slagkraft! For den jevne kristne amerikanser så er verden amerika og europa har jo hatt så mange kriger allikevel at en til gjør jo ikke noe. Det er jo for guds sak ikke sant? Fy faan hvor slike folk skremmer meg, for de evner faktisk ikke å se på annet enn sine egne ignorante trosfeller som gode.... alle vi andre er redusert til gudløse og fritt vilt for slike...

Om kristne her i landet skulle få inntrykk av at de er forfulgte burde se litt på hvordan ateister blir behandlet av kristne i USA, for de samme folkene som skriker opp i fistel over at de skal steine et kristent kvinnfolk i pakistan er de samme som ringer til sjefene til ateister og får dem sparket, de samme folkene som trakaserer og ødelegger og ikke minst, bedriver utstrakt terror mot alle som ikke tror på den samme guden som dem... Så vi kan fint havne i middelalderen igjen med slike folk ved roret...

Kanskje det blir religion som blir punktumet til arten mennesket? Hvem vet... Det er ihvertfall religiøse idioter nok... Som ikke klarer å fatte at det ikke er lurt overhodet og sette lit til rene påstander selv om de kalles hellige og er pakket sammen i en bok...

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...