Gå til innhold

Kjølersnadder fra Noctua

Anbefalte innlegg

For de som kjører AMD CPU, så anbefales IKKE CooliT Vantage WC kit!

Helt utrolig at de ikke har laget/lagt med en bakplate for AMD....

Rett og slett amatørmessig. Men det følger med hele 3 bakplater for Intel!!:S :thumbdown:

Måtte bruke bakplaten på mitt Asus Crosshair Formula som ikke har hylser som stikker opp.

Meget vanskelig å få entret skruene på hjernen gjennom bakplaten, å man får liksom bare entret 1 skrue om gangen, slik at den termiske pasta'en ikke blir smurt ut på riktig måte.

Så nå sitter det veldig hardt skrudd til, da skruene blir for korte..

Pasta'en som lå på kobberet fra fabrikken var dårlig lagt på; bobler var lett synelige.

Temperaturen blir også målt i radiator og IKKE på CPU.

Bygger meg en ny PC igjen og har montert en ekstra 120mm fan for push-pull konfigurasjon.

Yter denne dårlig så kjøper jeg meg en ny Noctua.Vi får se.

http://bildr.no/view/765776

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spirre, med mindre du skal klokke eller er misfornøyd med støyen fra typhoon er det liten vits i å oppgradere. Det største hoppet er fra stock kjøler til en grei "aftermarket" kjøler, ikke fra en grei til en veldig god aftermarket kjøler. Det kommer av % økning i overflateareal og luftstrøm (ift. støy). Da er det bedre å kjøpe en ny kjøler når du skal ha nytt oppsett IMHO.

takk for godt råd, men jeg overklokker systemene mine, og jeg føler at jeg er kraftig hindret av typhoonen. må nøye meg med 450 mhz overklokk på en phenom 940 pga varmeutvikling. vet den klarer fint 600mhz eller mer dersom kjølinga blir bedre.

dog så bytter jeg nok ikke kjøler føre jeg har sett noen tester av noctuaen.

Lenke til kommentar

Selv har jeg NH-D14 på en i7-960 stock clock. Skal selvfølgelig clockes når jeg får tid. Men det er noe av det villeste jeg har brukt i luftkjøling. Kommer nok ikke til å bytte ut denne for en annen luftkjøler med det første, heller ikke H50 fra Corsair som ikke har imponert meg litt engang. Men, derimot frister det veldig med et komplett vannkjøling sett :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Selv har jeg NH-D14 på en i7-960 stock clock. Skal selvfølgelig clockes når jeg får tid. Men det er noe av det villeste jeg har brukt i luftkjøling. Kommer nok ikke til å bytte ut denne for en annen luftkjøler med det første, heller ikke H50 fra Corsair som ikke har imponert meg litt engang. Men, derimot frister det veldig med et komplett vannkjøling sett :D

Er klar enig i at:

Vannkjøling>Noctua>H50

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg hadde et svar klar til posting her, men så bugga forumet, så Stian kom føre meg.

så da var planen bare å poste det siden jeg hadde vært smart å kopiert texten, men så klarte jeg å kopiere over rett etterpå :p.

noe av det jeg mente å psote var at de fleste tårnkjølere passer fint i de fleste kabinett, det er værre med plass på hovedkortet, da litt høye brikkesett kjølere eller rambrikker o.l. kan skape problemer for de største kjølerne.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...