Neonlight Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hei! Får snart 2 disker. Disse skal settes i RAID0, via bios. Og jeg vil så få en Uber-kjapp maskin. Så booter jeg DVD plata med win på.. installern kommer opp og viser da ingen disk. så da jeg må jeg få tak i chipset/raid drivere for windows... Jeg ser at AMD har egne chipset, og raid drivere for mitt chipset, på sine websider. Driverne er også av nyere dato. Da vil det vel være best å slenge inn deres drivere på usb stick, isteden for Gigabyte sine drivere? Lenke til kommentar
avo Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Enten må du inn med en driver underveis (F6 for å legge inn driver) ellers må du slipstreame inn driveren i installasjonsmedia. Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Ganske sikker att du kan laste driver fra minnepenn på win 7 installasjon. Xp trengte ivertfall floppy. men dette gikk jo ut for om lag 25 år siden så prøv med usb penn Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Takk for svar folkens! Joda, det er greit dette med usb stick eller installasjonsmedia.. men hva er lurest og best? Prosessor leverandørens RAID drivere, eller hovedkortsleverandørens? http://support.amd.com <-- velg motherboard chipset Eller gå inn på hovedkort leverandørens webside og last ner der. I mitt tilfelle, Gigabyte. Er kanskje ikke så mange som er klar over dette? Logisk sett er det vel gigabyte's side jeg må innom.. men deres drivere ser ut til å være svært gamle? Mens AMD sin raid driver pakke, bare er etpar uker gamle... Har det noe å si med tanke på performance og bluescreen og sånt, i win? Endret 25. november 2010 av Neonlight Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Vet ikke im dere får opp denne linken, men her er driverne for mitt chipset og RAID: RAID Utility Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Eg brukte nettopp asus sine chipset drivere, men dette er nok akuratt det samme som AMD bruker, bare med eit anna namn. Ang usb penn hadde eg sjølv prob med å instalere, måtte faktisk koble til gamle disken og ut med minnepennen får å installere. Heldigvis låg driverene på skrivebordet på den andre disken ^^ Ellers så kan det hende usb hdd fungerer, men tviler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 hent drivere direkte fra produsent (AMD) hvis det er mulig. Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Det var det jeg regna med. Takker Sundan hent drivere direkte fra produsent (AMD) hvis det er mulig. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Ferskinger er det greit å be dem lete opp hovedkortet sitt på produsenten sine hjemmesider, disse er dog ikke alltid up to date så om du er avansert nok så er det like greit å hente hos produsenten av brikkesettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå