ti-guru Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Dette er de nye rettighetene din:*Når du som forbruker kjøper noe, er det norske forbrukerregler som gjelder. Selv om nettbutikken befinner seg i et annet EØS-land *Før du sbestiller, skal butikken gi deg nøyaktig totalpris for kjøpet, inkludert frakt. Før du begynner bestillingsprosessen, skal du få informasjon om hvordan bestillingen vil foregå og hvor mange steg den består av. *Informasjon kan ikke gjemmes vekk på et vanskelig tilgjengelig sted. *Når bestillingen er foretatt, skla du få sendt en bekreftelse på at den er motatt. *Butikken har plikt til å gi tydelig kontaktinformasjon, i tilfelle du har spørsmål å stille. Det holder ikke bare å oppgi en e-postadresse. Bedriften skal oppgi fysisk adresse , og helst også et telefonnummerdu kan ringe til. *Loven omfatter også spam. Den gjør det ulovelig for selskaper i EØS-land å sende spam til deg hvis du ikke på forhånd han samtykket Ikke akkurat noe revolusjonerende, men man rydder i hvert fall i regelverket... Lenke til kommentar
schwin Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Men hvordan er det med disse tollreglene når en kjøper varer i utenlandsk webshop. Det har jeg lurt på... Er det pris eller vekt eller hva er det det går på??? Vil jo egentlig snyte de norske myndighetene for mest mulig moms etc så jeg tenkte å se på alle mulig smutthull i denne loven. Kom med innspill Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 dersom du leser videre i artikkelen av morgennummeret til afteposten, så står det at alt av varer under en verdi av 200 kr er momsfritt... men, det finnes en rekke måter å unngå dette på... Her kan du lese hvordan man handler for 6000 spenn uten moms. Eller så burde du sjekke artikkelen om billighandel på nettet fra utenlandske butikker her Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Håper ikke at dette gjør at "utlandet" ikke har lyst til å selge til personer i Norge. At vi har samme rettigheter som vi har i Norge gjør vel at vi får opp til tre års reklamasjonsrett i EØS land, selv om de som bor i det landet ikke får det. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Håper ikke at dette gjør at "utlandet" ikke har lyst til å selge til personer i Norge. At vi har samme rettigheter som vi har i Norge gjør vel at vi får opp til tre års reklamasjonsrett i EØS land, selv om de som bor i det landet ikke får det. Har det ikke alltid vært sånn? De fleste driter i det uansett, Det er f.eks ikke 3 års garanti på mobiltelefoner.. Juss på nett må oppdateres da! Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Håper stygge PCmax oppgir telefon nummeret sitt og gir bedre kunde behandling nå!!! Lenke til kommentar
abrj Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Får håpe denne loven virker på buttikker som PCmax, databutikken og en del andre butikker folk har hatt problemer med. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Søren og! Nå må jeg slå av SPAM-serveren min... Jeg som tjente titusener blir nå arbeidsledig og lutfattig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå