skaalen. Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Skal gå til innkjøp av NAS server, og har absolutt ikke peiling på hva som er bra kjøp. Mitt budsjett er opp til 3500, + -. Takk for hjelpen på forhånd Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Har du ingen krav? Eg har ein Commodore 64 med to kasettspelerar til salgs for 4000kr som du kan få kjøpe. Lenke til kommentar
LiaN-S Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Har du ingen krav? Eg har ein Commodore 64 med to kasettspelerar til salgs for 4000kr som du kan få kjøpe. Hahahaha :L Lenke til kommentar
dextercf Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Seriøst! ANYTHING + usb stick + freenas = winrar! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Rimelig sikker på at det ikke var slik de laget winrar. Men ja, med mindre du er villig til bruke 10-15k på en nas får du mye bedre ytelse bygge selv. Endret 14. januar 2011 av cruzader 1 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Dersom du ikke har behov for mer enn 4tb + 4tb diskplass så er en ferdig nas et godt valg. Eksempel Synology sine. En 2bays til 1500,- er mer god nok til vanlig bruk (dele filer, backup osv). Siden du ikke sier noe om hva du vil bruke den til så er det mitt forslag. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Minuset er jo at du blir sittende med sånn 20-30mb/s og med mye småfiler helt nede i 10-15mb/s (eller latterlig få disker). Hvem vil ha en sånn ytelse når du kan kjøpe et atom kort+kabinett+psu til samme pris og få en ytelse som løper i ring rundt nasboksen. Endret 14. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
nutts Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Synology og Qnap lager veldig gode NAs dingser. Har selv brukt Qnap 239, 509 og 639 lenge, i nettet mitt her hjemme overfører jeg med mellom 80 og 115 Megabyte i sekundet. Disse boksene har ett hav av funksjonalitet, og de er lette å sette seg inn i. Jeg kan også anbefale Microsoft Home Server, både som ferdig maskin og selv bygget. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Jeg kan også anbefale Microsoft Home Server, både som ferdig maskin og selv bygget. Nei, det vil du ikke. Du vil anbefale Freenas...! Trodde WHS snart var et dødt produkt? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 WHS er ikke døende, men mye enklere enn FreeNAS. Har prøvd begge to, WHS en del mer enn FreeNas. Freenas var komplisert og så veldig lite appetittlig. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Freenas var komplisert og så veldig lite appetittlig. Det kommer selvsagt helt an på hvilke øyner som ser..... Men det WHS kan gjøre kan også Freenas gjøre. Det er ingen grunn til å betale 800 kroner for noe du kan få gratis. Freenas har et enkelt web-grensesnitt og et tonn av veiledninger tilgjengelig for de som skal til for Freenas for første gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå