Gutt17 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Begynner på trafikalt grunnkurs på nyåret, hvor lang tid tar det egentlig før man er helt ferdig med alt og har lappen? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Har du kjørt noe som helst? Regner med at om du er intensiv så vil det ta minst 2-3 måneder med alt obligatisk. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 ca. 6 mnd.(er nå veldig individuelt hvor lang tid man bruker, stryker du på teorien kan det ta veldig mye lenger tid) Selv hadde jeg fra min første kjøretime til lappen ca 5 mnd. fra grunnkurs til lappen ca 2 år. Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 har aldri kjørt, begynner etter trafikalt grunnkurs Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Det kommer selvfølgelig an på hvor god du er å kjøre, hvor mange forsøk / hvor lang tid du tar på både oppkjøring og teorien (ikke minst). Det kommer også veldig an på skolen og læreren, noen lærere/skoler vil ha få elever på en gang, som kjøre ofte, andre vil ha langt flere elever og med langt sjeldnere kjøretimer. Hvor lang tid akkuratt du kommer til og bruke, er ikke lett å lage noe estimat på. Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg kan kun svare fra egen erfaring, men jeg starte med å ta lappen da jeg var 17 1/2, og tok førerkortet dagen jeg ble 18. følte jeg trengte 6 månder, kunne nok klart meg med 2-3. De viktigeste faktorene er nok hvor fort du lærer ting og hvor mye du får øve på de tingene du lærer på skolen, Du kan godt ha kjørt 1000 timer på motorvei men fremdeles ikke klare å bestå oppkjøringa. Vil påpeke at det er viktig for personen du øver med at de klarer å følge opp det du har lært på skolen. Lenke til kommentar
makila Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Omtrent 1.5 mnd tok det meg fra jeg starta med alle greiene til jeg hadde førerkortet i hånda. Bare få teoriprøven unnagjort slik at du får bestilt oppkjøring. Deretter er det bare å kjøre på med de obligatoriske kjøretimene + eventuelle andre kjøretimer du trenger. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg brukte 1mnd fra første kjøretime til oppkjøring. Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Begynner på trafikalt grunnkurs i januar, så kanskje jeg for lappen iløpet av 2011? Endret 25. november 2010 av Gutt17 Lenke til kommentar
Sink Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Burde ikke være noe problem, bruk hver mulighet til å kjøre hjemme. Jeg brukte to uker, skulle i utgangspunktet ikke være noe intensivkurs i og med at jeg startet 3måneder før jeg ble 18. Det var en som meldte avbud på glattkjøring og langkjøring som ble kjørt uka etter jeg starta, så da var det likegreit å få det unnagjort så fort som mulig. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg startet på kjøreskole i august og fikk lappen i slutten av oktober. Det var i 2005, med noen overgangsregler ift opplegget med trafikalt grunnkurs... jeg slapp unna det... Ang det med å kjøre med foreldre osv... om det er en fordel kommer an på vedkommende du har med deg. Om det er en person som lærer deg unoter, må du kanskje bruke kjøreskolen til å plukke av deg unotene igjen.... Bare en liten tanke. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Om det er en person som lærer deg unoter, må du kanskje bruke kjøreskolen til å plukke av deg unotene igjen.... Bare en liten tanke. Tru' dat! Når jeg begynte på kjøreskolen hadde jeg allerede venstrehånda på toppen av rattet og høyre albue godt planta på midtarmlenet. Første oppgave jeg fikk av kjørelæreren var å avskaffe "Johann-grepet" Det bør også nevnes at sted har noe å si for hvor lang tid prosessen tar. Det er lengre venteliste på oppkjøring i Oslo enn i Steinkjær. Endret 29. november 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
Locodriving Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Begynner på trafikalt grunnkurs på nyåret, hvor lang tid tar det egentlig før man er helt ferdig med alt og har lappen? består du alt å har kun det obligatoriske, og er uten ventetid. så tar du den på 1 uke. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 tror jeg brukte rundt et halvt år på den. skal litt til å ta den på 1 mnd som enkelte her, somregel må man vente lenger bare på oppkjøring. Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Takk for mange flotte svar, håper å ha lappen iløpet av 2011, ihvatfall innen sommeren 2012! Men for å klare det så må jeg lese, lese,lese og atter lese! Så det sitter! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Nei kjøringa er viktigst. Torien kan tas opp flere ganger helt inntil oppkjøringen. Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Ja, men er viktig å lære seg teorien og. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Det er riktig. Selv klarte jeg teorien på 1. men oppkjøringen på 3. (dog 0 feil siste oppkjøring ) Endret 30. november 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg begynte med første kjøretime 2. nov, og har oppkjøring 22.des. Ferdig med alt obligatorisk, og venter bare på oppkjøring. Kunne nok brukt kortere tid om det ikke hadde vært så lang ventetid på å kjøre opp. =/ Lenke til kommentar
;_; Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 ^Hvor ofte har du kjørt/hvor mange timer har du hatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå