Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor lang tid tar billappen?

Gutt17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det kommer selvfølgelig an på hvor god du er å kjøre, hvor mange forsøk / hvor lang tid du tar på både oppkjøring og teorien (ikke minst).

Det kommer også veldig an på skolen og læreren, noen lærere/skoler vil ha få elever på en gang, som kjøre ofte, andre vil ha langt flere elever og med langt sjeldnere kjøretimer.

Hvor lang tid akkuratt du kommer til og bruke, er ikke lett å lage noe estimat på.

Lenke til kommentar

Jeg kan kun svare fra egen erfaring, men jeg starte med å ta lappen da jeg var 17 1/2, og tok førerkortet dagen jeg ble 18. følte jeg trengte 6 månder, kunne nok klart meg med 2-3.

De viktigeste faktorene er nok hvor fort du lærer ting og hvor mye du får øve på de tingene du lærer på skolen, Du kan godt ha kjørt 1000 timer på motorvei men fremdeles ikke klare å bestå oppkjøringa. Vil påpeke at det er viktig for personen du øver med at de klarer å følge opp det du har lært på skolen.

Lenke til kommentar

Omtrent 1.5 mnd tok det meg fra jeg starta med alle greiene til jeg hadde førerkortet i hånda. Bare få teoriprøven unnagjort slik at du får bestilt oppkjøring. Deretter er det bare å kjøre på med de obligatoriske kjøretimene + eventuelle andre kjøretimer du trenger.

Lenke til kommentar

Burde ikke være noe problem, bruk hver mulighet til å kjøre hjemme.

Jeg brukte to uker, skulle i utgangspunktet ikke være noe intensivkurs i og med at jeg startet 3måneder før jeg ble 18. Det var en som meldte avbud på glattkjøring og langkjøring som ble kjørt uka etter jeg starta, så da var det likegreit å få det unnagjort så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Jeg startet på kjøreskole i august og fikk lappen i slutten av oktober.

Det var i 2005, med noen overgangsregler ift opplegget med trafikalt grunnkurs... jeg slapp unna det... ;)

Ang det med å kjøre med foreldre osv... om det er en fordel kommer an på vedkommende du har med deg.

Om det er en person som lærer deg unoter, må du kanskje bruke kjøreskolen til å plukke av deg unotene igjen.... Bare en liten tanke.

Lenke til kommentar

Om det er en person som lærer deg unoter, må du kanskje bruke kjøreskolen til å plukke av deg unotene igjen.... Bare en liten tanke.

Tru' dat! Når jeg begynte på kjøreskolen hadde jeg allerede venstrehånda på toppen av rattet og høyre albue godt planta på midtarmlenet.

Første oppgave jeg fikk av kjørelæreren var å avskaffe "Johann-grepet" :p

Det bør også nevnes at sted har noe å si for hvor lang tid prosessen tar. Det er lengre venteliste på oppkjøring i Oslo enn i Steinkjær.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...