Gå til innhold

Avi OK på PC, filmen vises ikke på TV?

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har en bærbar maskin som jeg tenkte å benytte til å se filmer på TV med.

Jeg tar en cd med en .avi film og spiller på PC'n, der ser jeg alt slik det skal være.

SÅ... tar jeg å kobler PC'n til TV'n og bildet på PC'n ser jeg så på TV'n...

MEN :evil: i det som er filmrammen (les: der filmen vises i fx. win media player, når den ikke er maksimert) på TV'n "16:9" er det bare svart... :grumpy: ... et svart hull som ikke viser filmen selv om den vises på PC'n... hmmm

Hva er feil?

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Problemet ditt ligger på instillingene der du velger om du vil ha pc skjermen som "default screen" eller ikke..Jeg hadde selv dette provlemet men hvis du går inn på egenskapene for skjermkortet vil du kunne velge. Nå vet ikke jeg hvilket skjermkort du har men dette er nesten sikkert mulig. Da velger du det slik at pc`n bruker både skjermen og tv som "default screen"..

Lenke til kommentar
Hei

jeg har en bærbar maskin som jeg tenkte å benytte til å se filmer på TV med.

Jeg tar en cd med en .avi film og spiller på PC'n, der ser jeg alt slik det skal være.

SÅ... tar jeg å kobler PC'n til TV'n og bildet på PC'n ser jeg så på TV'n...

MEN :evil: i det som er filmrammen (les: der filmen vises i fx. win media player, når den ikke er maksimert) på TV'n "16:9" er det bare svart... :grumpy: ... et svart hull som ikke viser filmen selv om den vises på PC'n... hmmm

Hva er feil?

Takker!

Kun en av skjermene dine har fokus for fullskjerm. Default er selvsagt monitoren din. Du må sette TV'en til primary/defualt monitor. Skal du kjøre fullskjerm er det uansett bare EN skjerm som får fokus.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et tilsvarende problem, som løste ved at jeg disable "overlay" funksjonen. Jeg husker dessverre ikke hvor jeg fant denne instililngen.

Enten var det under Display-Advanced eller var det under WinAmp video-instillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...