Gå til innhold

Klokken justerer seg selv. HTC HD2

PugLars

Anbefalte innlegg

Hei, sliter med at klokken skifter klokkeslett hele tiden, kun timene justerer seg fremover. 1time om gangen, er spesielt om dagen, men har skjedd noen ganger på natten og.

Så da har jeg jo såklart forsovet meg på jobben, og ikke den beste unnskyldningen å nevne til sjefen, lite troverdig igrunn.

Hva er feil, og hvordan retter jeg det?

Takker på forhånd.

Mvh Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ett liknende problem med min HTC (som faktisk var jobben min sin) men uansett så fant jeg ut at fordi jeg hadde flere klokker fra forskjellige tidsoner, kunne den hoppe fram og tilbake mellom dem, derfor fikk jeg de andre tidsonene fjerna, slik at jeg bare hadde tidsone OSLO som en tidsone

Lenke til kommentar

Inntil HTC får fikset problemet, så kan du omgå det ved å slå av automatisk oppdatering av klokken i telefonen. Slik gjøres det:

1. Innstillinger > Datatjenester > Tidssynkronisering. Sørg for at ingenting er haket av her.
  2. Innstillinger > Meny > Avansert > Personlig > Telefon > GSM & UMTS Tjenester > Tidssynkronisering > Hent innstillinger. Sørg for at ingenting er haket av her heller.
  3. Still så klokken til riktig tid

Det skal være det hele. Har nettopp gjort det selv, så jeg vet ikke 100% om det virker ennå.

Lenke til kommentar

Jeg har også samme problem med min HD2. Plutselig her om kvelden hoppet den en time fremover å jeg måtte stille tilbake, så da det samme skjedde neste dag måtte jeg inn i menyen å huke av i tidsynkronisering, å så langt virker det bra.

Noen som vet hva dette skyldes?. Jeg har såvidt jeg vet ikke vært å rota i tidsinnstillingsmenyen før nå

Lenke til kommentar

Jeg har også samme problem med min HD2. Plutselig her om kvelden hoppet den en time fremover å jeg måtte stille tilbake, så da det samme skjedde neste dag måtte jeg inn i menyen å huke av i tidsynkronisering, å så langt virker det bra.

Noen som vet hva dette skyldes?. Jeg har såvidt jeg vet ikke vært å rota i tidsinnstillingsmenyen før nå

Har du riktig tidssone? Det er første feilkilde. Andre feilkilde er noe annet du synkroniserer mot, f.eks PC.

Lenke til kommentar

Har du riktig tidssone? Det er første feilkilde. Andre feilkilde er noe annet du synkroniserer mot, f.eks PC.

Yepp har samme tidsone, å har hatt det hele tiden siden jeg kjøpte den

Lenke til kommentar

Da er jeg tom for tips. En bug kanskje? har du eventuelt testet å ringe HTC support? De pleier å ha gode tips.

Nei det har jeg ikke. Virker den nå etter å ha huket av i tidsynkronisering gidder jeg ikke gjøre mer med det, dessuten planlegger jeg å kjøpe ny tlf fordi jeg flere ganger har holdt på å kaste HD2n i veggen etter å skrive mld....værre tlf enn HD2(for mine fingre) skal du lete lenge etter når det gjelder å skrive mld

Lenke til kommentar

Her er svar fra HTC:

Bruker du Telenor? Dette er et kjent problem siden klokken ble flyttet til vintertid, og det kommer en permanent løsning på saken snart. For øyeblikket kan du forsøke å skru av automatisk tidsynkronisering, da det er vanligvis dette som forårsaker problemet:

Innstillinger > Datatjenester > Tidsynkronisering. Fjern alle hakene her.

Innstillinger > Meny > Avansert > Personlig > Telefon > GSM & UMTS Tjenester > Tidsynkronisering > Hent innstillinger. Fjern alle hakene her også.

Du må skru av på begge steder for at det skal virke.

Skru så telefonen av, fjern batteriet, legg det inn igjen og skru telefonen på. Still så klokken til riktig tid.

Jeg får inntrykk av at plasseringsproblemet er del av denne feilen, så det burde løses når den permanente løsningen kommer, men for øyeblikket har jeg ingen forslag. Telefonen henter vanligvis plasseringsinformasjon fra nettverket, så du kan ringe dem og spørre om de vet noe mer om saken.

Lenke til kommentar

Her er svar fra HTC:

Bruker du Telenor? Dette er et kjent problem siden klokken ble flyttet til vintertid, og det kommer en permanent løsning på saken snart. For øyeblikket kan du forsøke å skru av automatisk tidsynkronisering, da det er vanligvis dette som forårsaker problemet:

Innstillinger > Datatjenester > Tidsynkronisering. Fjern alle hakene her.

Innstillinger > Meny > Avansert > Personlig > Telefon > GSM & UMTS Tjenester > Tidsynkronisering > Hent innstillinger. Fjern alle hakene her også.

Du må skru av på begge steder for at det skal virke.

Skru så telefonen av, fjern batteriet, legg det inn igjen og skru telefonen på. Still så klokken til riktig tid.

Jeg får inntrykk av at plasseringsproblemet er del av denne feilen, så det burde løses når den permanente løsningen kommer, men for øyeblikket har jeg ingen forslag. Telefonen henter vanligvis plasseringsinformasjon fra nettverket, så du kan ringe dem og spørre om de vet noe mer om saken.

Takk for infoen. Jeg bruker telenor ja

fordi jeg flere ganger har holdt på å kaste HD2n i veggen etter å skrive mld....værre tlf enn HD2(for mine fingre) skal du lete lenge etter når det gjelder å skrive mld

Har du prøvd med Fingerkeyboard2?

Jeg bruker kun det medfølgende tastaturet. Er fingerkeyboard2 noe du må laste ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...