nja95 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei Jeg har planer om å kjøpe en 40" samsung til å henge på rommet. Til det trenger jeg da et veggfestet, og jeg ser at det er flere veggfester på 200x200mm vesa mål (som er det samsungen krever) og tåler belastning på 40 kilo. Denne tv'en veier dog bare 14,5 kg. Men på veggfestet står det fra 23-37" vil dette funke? Mvh njål Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 kommer jo litt ann på stativet, en større tv vil begrense justeringsmulighetene til festet ditt vil jeg tro. men at det vil klare å "bære" en større tv ja det har jeg ikke tvil om. Lenke til kommentar
nja95 Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Altså veggfestet er et fast feste, det er ikke justerbart etter montering i det hele tatt. Ok, så tv'en kommer ikke til å dette ned? Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 jeg ville ikke ha gjort det... Tror ikke tvn vil dette ned men kan bli skader over tid. Som kansje kan ende i fall. Lenke til kommentar
nja95 Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) er veldig usikker selv, men kan ikke fatte hvorfor det er maks 37" det er jo tross alt god margin på vekt. Og det er jo 37tommere til 20kg og mer, vil ikke det da svekke festet over tid også? De veier jo 5 kg mer en 40". Endret 24. november 2010 av nja95 Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Ta deg en tur til en butikk som selger Tv/og oppheng, de kan sikkert gi deg er godt svar. Lenke til kommentar
nja95 Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Ja, får ta en tur på elkjøp imorra eller fredag Satser på at de vet hva de snakker om, ikek bare er ute etter å selge det dyreste Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 jeg ville ikke ha gjort det... Tror ikke tvn vil dette ned men kan bli skader over tid. Som kansje kan ende i fall. hva slags skader er det du tenker på? ved riktig montering er man jo innenfor hvca feste ter konstruert for å bære. Lenke til kommentar
nja95 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 er blitt sjuk så får ikke gått og spurt på butikken. men jeg er enig med stich_it at det burde jo holde? Men er som sagt veldig usikker på det, er det noen som har gjort noe lignende som har noe erfaring? Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 jeg ville ikke ha gjort det... Tror ikke tvn vil dette ned men kan bli skader over tid. Som kansje kan ende i fall. hva slags skader er det du tenker på? ved riktig montering er man jo innenfor hvca feste ter konstruert for å bære. Kansje at vinkler og låser ikke tåler det, men vekten var er jo ikke så stor... Så går sikkert fint egentlig Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Kansje at vinkler og låser ikke tåler det, men vekten var er jo ikke så stor... Så går sikkert fint egentlig *obs obs forsøk på humor følger* hadde et veggfeste hatt sjel(noe jeg ikke nødvendigvis bestrider men jeg finner det ikke bevist så anser det som usannsynlig) og mulighet for logisk tanke ville jeg kanskje satt spørsmålstegn med å sette det il å holde noe som er større en beregnet, da en ikke ville være mentalt forberedet på en slik handling og kanskje bare nekte å holde tven oppe. men nå er det engang slik at vegvestet ikke har sjel og mulighetfor logisk tanke(som vi vet om) og mekanisk sett er den konstruert for å holde 40kg(392N) og det i alle eventuelle vinkler som veggfestet har og tven veier 14.9(146,1N) så jeg kan ikke se at dette skal være et problem. *forsøk på humor slutt* Lenke til kommentar
nja95 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 jaa, men ser da ikke poenget i at det står oppgitt tommer i det hele tatt så lenge det er et fast festet da Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Fordi før i tia når tynntven var noe nytt var den litt tykkere og litt tyngre. Så da var det ikke så galt med så mange kilo på 37 tommer Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Kan også hende at stativet støtter tven da den er 40"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå