Jezpoz Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei! Jo, siden jeg har så mye fritid, etter at jeg har sluttet å spille WoW, så tenkte jeg "hva vil jeg bli?", siden jeg er ganske interessert i spilling på pc og konsoller tenkte jeg "Spilldesigner!!". Men da kommer jeg til poenget, jeg går 1. året på VGS, og tenkte å starte litt for meg selv, liksom etter skolen osv. Derfor: Er det noen gratis programmer som jeg kan bruke bare for å prøve ut litt? Er det noen sider som viser meg hvordan jeg kan gjøre det? Jeg har så klart sett på utdannelser osv. jeg trur det blir NITH, men jeg veit ikke enda, fordi det er jo 3 år til! Gleder meg til å lese svarene!! Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Noe av det første man kan begynne med er jo Mod til eksisterende spill. De fleste som får jobb i spillbransjen uten en basic utdannelse er jo de som har laget de bedre mod'ene. Ett sted man kan starte er jo å plukke opp Collector's edition til Unreal Tournament 3 til PC. Der følger det med en DVD som har 10 timer med tutorials til hvordan man lager til ting i editoren som følger med spillet. Dette er jo en av de mest brukte spillmotorene som har blitt brukt de senere årene. Spill som Gears of War serien og Enslaved er bare toppen av isberget. Kan også lastes ned gratis her UDK - Unreal Development Kit 3 Tror Editoren til Crysis kan anskaffes gratis (lovlig seff ), men sitter på jobb så kan ikke gjøre for mye research for deg. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Dobbeltpost. Finnes her allerede: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1277816 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg