Xandathrii Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Heisann, jeg har akuratt formatert maskinen og reinstallert windows Vista. Siden Mitt hk og skjermkort er noen år gammelt, har jeg oppdatert drivere etc. Men av ren nysgjerrighet installerte jeg et program som scanner systemet, forteller deg hva av drivere som er utdatert og sier "betal X antall dollar", så oppdaterer vi alt for deg. Da stoppet jeg, hehe. Programmet virket legit da jeg testet å rescanne maskinene etter noen nye driver oppdateringer, og det viste seg at programmet da sjekket de som nye programmet het Driver Whiz, og jeg ser det er flere slike når man googler etter drivere. Men hva er sikkert å bruke? Finnes det noen slike gratis program av denne sorten? Jeg ser jo absolutt fordelen med et slikt program Endret 24. november 2010 av Xandathrii Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hvis du har en laptop fra HP så har de et eget program som gjør dette for deg (Softpaq). Hvis du har en stasjonær maskin så trenger du i all hovedsak å dra til leverandøren av hovedkortet og laste ned driverene de tilbyr samt leverandøren(e) av ekspansjonskort (grafikk-, lydkort m.v.) samt leverandøren(e) av periferienheter (tastatur, mus, webcamera, m.v.). Når det gjelder tredjeparts driversøk så er jeg i utgangspunktet skeptisk til slike da det er alt for enkelt å få "alternative" (les: virusinfiserte) drivere da du har liten til ingen måte å verifisere det som blir installert. Samtidig så er det ikke garantert at du får med tilleggsprogram som kan være nyttige med slike tredjepartsverktøy. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Ja det hjalp faktisk. Er meget skeptisk til slike programmer selv, og regner med at slike program er for godt til å være sant Idèen er flott, da man hadde spart masse tid på et enkelt click and fix system! Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) DriverMax: http://www.innovativ...ermax/index.htm denne er gratis. selv bruker jeg Driver Genius Pro, men den koster penger. lykke til Endret 25. november 2010 av p@ge Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Driver Max, skal sjekke den ut, takker for tips Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Driver Max, skal sjekke den ut, takker for tips hvis jeg husker riktig, så er det en begrensning på antall nedlastninger per dag ( 2 ? ) i Driver Max. så derfor kjøpte jeg meg Driver Genius Pro ( ca 180 kr ) og kan laste ned alle driveroppdateringer med en gang. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Driver Max, skal sjekke den ut, takker for tips hvis jeg husker riktig, så er det en begrensning på antall nedlastninger per dag ( 2 ? ) i Driver Max. så derfor kjøpte jeg meg Driver Genius Pro ( ca 180 kr ) og kan laste ned alle driveroppdateringer med en gang. Ser fordelen med å ha et betalt program ja, men skal nok klare meg med 2 om dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå