Daniel E Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Holder på med en syykt vanskelig andregrads ligning. Jeg har løst mye av den før jeg ble sittende bom fast, håper noen er i stand til å hjelpe! Har kommet her til: 3x opphøyd i 2 + 22x = 74 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det blir noen utrolig grisete tall, er du helt sikker på at du har notert ned riktig? De fleste andregradslikningene vi fikk var ganske greie og ga fine tall til svar. Lenke til kommentar
Daniel E Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Svaret skal bli 2! ;)dette er et stykke i matteboken hvor jeg har fasiten på svaret (2) men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det du har skrevet blir ikke 2. Sjekk tallene dine igjen. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Svaret skal bli 2! ;)dette er et stykke i matteboken hvor jeg har fasiten på svaret (2) men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre Da har du gjort noe feil før oppgaven du skrev i første post. Regn igjen og legg det inn i denne. Lenke til kommentar
Daniel E Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 ok. nå skal dere få hele ligningen. 3(x-1)2 - 4(x+2)2 +1 = -2x(x-1) Her har dere hele ligningen. disse tallene )2 betyr at alt inne i parantesen er opphøyd i andre tror jeg. Uansett det to talle bak parantesene betyr opphøyd i 2. Skriv et fullstedin svar og som er lett å kjønne for en 15-åring! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Jeg tror jeg vet hvor du har gjort feil. Gjør ikke hele oppgaven din for deg, men dette bør være kjent: Løs opp parantesene dine, flytt alt over på den ene siden og løs andregradslikningen. Endret 24. november 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå