Gå til innhold

[Løst] Får ikke lyd i høyttalere. Driver er installert (Win7)


Anbefalte innlegg

Heisann! (Jeg er helt blå når det gjelder pc'er så vær snille med meg :p)

 

Jeg har nettop kjøpt en "ny" (formatert) PC, og den vil ikke gi meg noe lyd ut av høytalerene :thumbdown:

 

Jeg har prøvd å oppdatere lydkort driveren, men jeg får beskjed om at "Den beste driverprogramvaren for enheten er allerede innstallert".

 

Det er Windows 7 innstallert på maskinen om det skulle ha noe å si.

 

Jeg ser også at den står på "Digital lyd", skal den ikke stå på høytaler? :blush: Jeg får i alle fall ikke bytta.

post-114985-0-37937800-1290624098_thumb.png

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel problemet er tydeligvis at windows ikke gjenkjenner at det finnes høytalere å sende lyden til, så om du er helt sikkert på at høytalerene er koblet til så vil jeg tro det har med dirvere å gjøre - altså at det er feile eller manglende lydkort drivere.

 

Slik som instillingene står sender ihvertfall bare windows lyden til optisk lydutgang, så du får nødvendigvis ikke noe lyd fra maskinen da ved mindre du faktisk har en forsterker med høytalere kobler til den optiske lydutgangen.

 

Kanksje gi oss et screenshot av din devicemanager/enhetsbehandling så vi kan se om det er noe obvious feil med driverene?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Han sa han hadde lastet ned beste og siste versjon av driverne.. Det var det som gjorde meg usikker :ermm:

 

My bad - det overså jeg. Det høres dog ut som det er via windows update han har prøvd. kanskje det er verdt å sjekke drivere fra produsenten direkte.

 

OP: Er dette forresten en bærbar eller stasjonær PC? Kanskje det kan ha noe med at det er to lydkort (et integrert på hovedkortet + et diskret kort) og at windows refererer til det feile av de to (som kanskje ikke har drivere og som ikke har høytalere tilkoblet). Jeg tror dog at så lenge det er analoge utganger så skal det ikke ha noe å si for windows sin del om det faktisk er høytalere tilkobet eller ikke - men det skal jeg ikke garantere.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Heisann, takk for gode svar :thumbup:

 

Det var via windows update jeg sjekka driverene til lydkortet og der stod det at det nyeste var innstallert, bare så det er sagt :p (Er stajonær PC)

 

Jeg tok PC'en med til han jeg kjøpte den av, og det viste seg at han rett og slett hadde innstallert feil eller ingen driver (fikk ikke det helt med meg).

 

Beklager at jeg har forvirra dere, men jeg har ikke akkurat mye peiling på PC'er :innocent:

Endret av stizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...