Gå til innhold

Merkelig oppførsel på mine SSDer i RAID0

hacek

Anbefalte innlegg

Hei, har nettop fått 2 nye C300 128GB SSDer og satt dem sammen i en RAID0 stripe. Jeg fikk installert windows7 (64 bit) uten problemer, men etter restart fikk jeg ikke boota inn på oppsettet. PCen ville ha meg til å boote fra CDrom og lage ICH10R RAID driver floppy. Jeg hadde spesifisert å boote fra RAID stripen i BIOS.

Jeg bestemte meg for å gå i BIOS og boote opp fra min gamle systemdisk som fremdeles var koblet til, og før booten fikk jeg valget mellom 2 Windows installeringer. Jeg valgte da den nyeste, som befant seg på RAID0 stripen, og jaggu kunne jeg ikke boote fra den da!

Prøvde så og endre BIOS til å boote fra RAID0 stripa igjen, men den samme feilen skjedde. Og ved å velge gamle systemdisk som bootup disk kom jeg inn igjen...

Så jeg lurer på hva i allverden jeg skal gjøre så jeg kan sette RAID0 stripa som bootup uten å få beskjed om at jeg må lage RAID driver etc da det tydelig vis ikke er nødvendig (de skal være installert, og det tyder jo på det da jeg får startet opp på måte nr 2). Jeg er nemlig nødt til å fjærne den gamle systemdisken til fordel for en annen HDD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...