tom94 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Hei, er på jakt etter ny tv til tv - stua, og lurer derfor på hvilken av disse tv'ne som er best. Alternativ 1: Philips 46PFL5605H (46" LED 100Hz) Omtale: Philips 46PFL5605H - Lyd og Bilde Alternativ 2: LG 47LD750N (47" LCD 200Hz) Kommer til å bruke tv'n til det man vanligvis bruker en tv til, som tvtitting, spill (xbox 360) og film. Endret 25. november 2010 av tom94 Lenke til kommentar
Grøvdal Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Gå for Philipsen du Den har led, noe som gir bedre svart nivå. Tror ikkje de ser forsjell på 100 og 200hz uansett. Lenke til kommentar
Grøvdal Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Gå for Philipsen du Den har led, noe som gir bedre svart nivå. Tror ikkje de ser forsjell på 100 og 200hz uansett. Lenke til kommentar
tom94 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Gå for Philipsen du Den har led, noe som gir bedre svart nivå. Tror ikkje de ser forsjell på 100 og 200hz uansett. Ok, takk for svar , da ble det Philips Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Og skru av 100hz:) min bror har philips toppmodell med 200hz. skrudde av med en gang da den ga kunstige bilder. samme er det med 100 hz. teknologien lager nye bilder som de setter imellom bildene i videoen slik at alt ser glattere ut og det gjør det mer kunstig:) min bror har aldri på 200hz:) og på spill fucka det opp styringa på battlefield Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 LED Har INGENTING med sortnivå å gjøre - herlighet, hvem er det som har fortalt deg det wolf? 47LD750 er dessverre overlegen philipsen på sortnivå, farger og bildebehandling... Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 http://www.teknofil.no/wip4/best-plasma-led-lcd/d.epl?id=41167 "LED-teknologien har gitt LCD et stort løft, ved å gi skjermene et vesenlig bedre sortnivå, som kan matche plasmaskjermene godt." Say again, Alastor? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 mye har skjedd på lcd og Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) LED , LCD er begge TV med LCD skjerm. Forskjellen er hvordan baklyset oppfører seg i LED/LCD TV sammenliknet med CCFLs "lysrør" Bruk av LEDs gjør konstruksjon av baklys , intensitet og spredning mye enklere for å få et godt resultat. At man ikke like lett får lys lekkasje og således bedre kontrast og sort nivå med LED som backlight sier seg selv. Se sammenlikninger selv her: http://en.wikipedia.org/wiki/LED-backlit_LCD_television Endret 3. desember 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Og skru av 100hz:) min bror har philips toppmodell med 200hz. skrudde av med en gang da den ga kunstige bilder. samme er det med 100 hz. teknologien lager nye bilder som de setter imellom bildene i videoen slik at alt ser glattere ut og det gjør det mer kunstig:) min bror har aldri på 200hz:) og på spill fucka det opp styringa på battlefield Om man opplever dette som kunstig eller om man liker det eller ikke er individuelt, og avhenger også på TV'en. Et større poeng med 100Hz og desto mer med 200Hz vil jeg si er opprettholdelsen av oppløsning/bildeskarpheten under bevegelig bilde. Dette er en nokså stor svakhet med LCD. Jeg vil derfor ikke på et generelt grunnlag anbefale å skru av 100/200Hz. Med spill er det ganske ubrukelig mtp input lag'en det fører med seg ja. Endret 3. desember 2010 av MistaPi Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) LG sin 200Hz har black frame insertion, dvs at inninmellom hvert interpolerte bilde så setter de inn helt sorte bilder. Dette gjør at bildet ikke føles så kunstig som andre 100Hz-funksjoner. I tillegg begynner bildeprosesseringen å bli så bra at det har vesentlige oppsider å ha på funksjonen. http://www.teknofil.no/wip4/best-plasma-led-lcd/d.epl?id=41167 "LED-teknologien har gitt LCD et stort løft, ved å gi skjermene et vesenlig bedre sortnivå, som kan matche plasmaskjermene godt." Say again, Alastor? Det der er en idiotjournalist som har slukt agnet reklamen til samsung og jungeltelegrafen messet om for litt over 1 år siden. Blir rimelig matt av å lese sånne artikler . Heldigvis er det lenge siden det har kommet slike villedende artikler. Det kjedelige er at kunder hos meg fortsatt tenker at LED = bedre enn LCD på bildekvalitet, pga medias idioti i fjor . Men til saken - det stemmer overhodet ikke . Kun på toppmodellene, hvor LED-lysene sitter bak tven og/eller man har lokal dimming vil LED kunne medføre bedre bildekvalitet, sortnivå og kontrast. De aller fleste LED-tver i normal anstendig prisklasse har ledlys langs rammen av tven, med 1 funksjon: Få tven tynn. Bildekvaliteten kan tilogmed bli dårligere i samme prisklasse pga LED-lyset er blålig og man klarer ikke få lyset jevnt fordelt utover skjermen (clouding). Endret 3. desember 2010 av Alastor Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hiver meg på tråden her. Nå ligger LG 47LD750N (47" LCD 200Hz) ute til 5'990.- som dags tilbud. Sliter med å finne noen tester av denne tv'en, så det jeg lurer på er om dette er løp å kjøp? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 til den prisen er det jo et kupp. det er jo 7 serien som er ganske høyt opp så kjør på. benytt 14 dagers returrett om du ikke likern Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Samsung har et eget system hvor du selv kan regulere interpoleringen. Det betyr at du kan fjerne "video" effekten helt om du ønsker det. Et system som nå også finnes på LG´s modeller. Det største problemet med lcd med 100 - 200hz er at det ikke kan være på når man skal spille. Input Lag blir som regel så høyt at funksjonen må deaktiveres. Noe som er veldig synd siden det er akkurat her systemet ville komme til sin fulle rett... Uansett går effekten og hva man måtte mene om den helt tilbake til de gamle crt tv-ene. Den gangen het det ikke 100hz(det var betegnelsen på det som fjernet 50hz flikker), men alt mulig annet. Digital Motion Interpolation for eksempel. Philips hadde nok det mest markante... Saken er at film hakker litt. Siden det er skutt i 24-25fps vil bildet dele seg opp når bevegelsene blir raske. Kinobildet er slik. Fordelen er at bildet blir langt mer dynamisk enn et som vises med 100-200hz, men her er det delte meninger. Selvsagt... Lenke til kommentar
Rullrigg Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 da er det ny tv på vei Fått TV'n ennå? Inntrykk? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 tv'n er på plass Jeg er strålende fornøyd, men nå er ikke jeg kravstor.. (den som gikk ut av huset var en 28 tommer av det gode gamle slaget ) Ikke funnet noe som trekker ned for min del. Skal teste med Nintendo wii litt senere i dag.. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Ikke bli sjokka over dårlig bilde da wii ikke har hd spill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå