Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 940 diesel: noen som har erfaring med disse

tsxpower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på kjørestilen om du skal ha automat eller manuell. Ganske sikker på at manuell kassa er en M90, og den er ganske skuddsikker ved all slags kjøring (herjing osv) Automaten er ikke like solid om du har tenkt til å herje/sladde. Men veldig behagelig ved normal kjøring.

En bekjent eier en sånn bil, og han er veldig fornøyd. Han har kjørt bilen hardt i de to årene han har eid den, og den putrer og går enda. Den har også gått på høyere ladetrykk fra den dagen han tok over. Så, motoren er solid!

Ellers så er det Volvo kvalitet på den. De fleste 940 lider av den såkalte "volvosyken" der dørtrekket løsner oppe ved vinduet. Men, er ikke stort mer å utsette på disse.

Skal du ha girkasse som holder til all slags bruk, og holder i mange år fremover ville jeg valgt manuell!

Lenke til kommentar

Hvis det er den nylakkerte som ligger på autodb du snakker om, så ville jeg ha pruta litt pga dette:

Det som er "minus med bilen";

-bilen har air condition men må sette på ny reim, må nok fylle gass også.

-dørtrekkene har skrukket seg litt, som er sjukdom på 95-97 modellene.

- sprekk i ene frontlykta. (400,- for ny)

-mangler bagasjeroms plater, har kun bagasjeromsmatte og ene demperen til bagasjeromsluka er defekt. (250,- for ny.)

Såvidt jeg veit, så er AC generelt dyrt om man må gjøre noe med det, så ville nok ha prøvd meg på 50.000,- eller mindre. De som veit noe mer om dette får spytte inn resten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...