Sitoy Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei! Jeg kjøpte en ASUS G73JH like etter sommerferien og den har fungert veldig fint, men nå nylig har den begynt å fryse. Når jeg sier at den fryser mener jeg at hele pcen stopper opp, skjermen blir enten helt svart eller så tar den fargen fra det jeg hadde oppe sist og lager et mønster . Dette skjer som oftes når jeg spiller, men det hender også at den gjør det når jeg ikke spiller. Det startet i slutten av oktober og det har faktisk ikke skjedd på en liten stund nå, men så plutselig begynte den igjen. Jeg har prøvd å laste ned nye drivere til grafikkortet og jeg er ganske sikker på at det ikke er pcen som er for varm. Er det noen som kan hjelpe? Ellers sender jeg den bare på reperasjon og håper de kan fikse den. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Er egentlig tegn til overoppheting det der. Om dette har pågått i lengre tid er det stor risiko at brikkene har tatt skade av det. Du bør alltid investere i en slik laptop kjøler. Det vil forlenge livet til laptoppen, og hjelpe å hindre at overoppheting skjer. Jeg personlig har DENNE, men du finner billigere også. Men om du er så sikker på at overoppheting er ikke problemet så kan forsøke å ta ut en av RAM brikke og se om du er heldig at det er kunn 1 av de som er skadet. Men om det er grafikk kortet må du nok levere inn. Endret 24. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Takk for svar! Jeg er ganske sikker på at det ikke er overoppheting, fordi når jeg kjenner på den er den ikke varm i det hele tatt og pcen er i tilegg kjent for å ha et bra kjølesystem (nesten innebygd notepad cooler). Det har egentlig ikke pågått i en lengere periode fordi den frøs bare i sånn ca. 2-3 dager i starten så har den ikke gjort det på lenge, men så begynte den igjen nå. Og jeg er heller ikke så flink til å skru pcen fra hverandre og skjekke RAM brikker og sånt PS: Tror du den cooleren du har passer til min som er 17,3"? Endret 24. november 2010 av Sitoy Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 En annen ting som må nevnes er at noen av de gangene når den fryser så kommer det en høy "BUZZE" lyd fra høytalerne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå