Jezpoz Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei! Jo, siden jeg har så mye fritid, etter at jeg har sluttet å spille WoW, så tenkte jeg "hva vil jeg bli", siden jeg er ganske interessert i spilling på pc og konsoller tenkte jeg "Spilldesigner!!". Men da kommer jeg til poenget, jeg går 1. året på VGS, og tenkte å starte litt for meg selv, liksom etter skolen osv. Derfor: Er det noen gratis programmer som jeg kan bruke bare for å prøve ut litt? Er det noen sider som viser meg hvordan jeg kan gjøre det? Jeg har så klart sett på utdannelser osv. jeg trur det blir NITH, men jeg veit ikke enda, fordi det er jo 3 år til! Gleder meg til å lese svarene!!! Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 hvis du er helt fersk så anbefaler jeg GameMaker nettside community med tutroials og sånt Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Du kan alltids kaste deg på Blender for 3d modellering, og UDK for å sette in. Lenke til kommentar
Jezpoz Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Takk for svar! Skal prøve det så fort jeg kommer hjem, er på skolen nå og det går ikke å nedlaste noen programmer... Takk!! Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Vil anbefale deg å jobbe med noen level editors. Du vil få mye ut av å lære deg Unreal Editor eller UDK (Vi jobber med Unreal Editor på NITH). Få et overblikk over hva du kan gjøre, finn noen tutorials og kos deg med de. Lær deg Kismet og Matinee, når du kan det åpnet det seg mange nye og kule ting du kan gjøre Lenke til kommentar
Metsuni Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hvis du tenker utdannelse men ikke vil bruke en formue på privatskoler har jeg hørt gode ting om høgskolen i hamar og deres linjer. Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg har studert Spillprogrammering i halvannet år ved Høgskolen i Gjøvik. Har utrolig mye moro her, trives veldig godt. Det er også dyktige lærere, spesielt de som driver eksklusivt med spill-linja. Hvis du vil ha en utdannelse innenfor produksjon av spill er dette et flott sted å begynne. Man lærer naturligvis mer enn nok programmering til å jobbe med andre ting enn spill, om det skulle bli tilfellet. Jeg ser på det som en morsom vri på en utdannelse innenfor programmering, men hvem vet, kanskje jeg heldig nok til å få være med å lage noen spill en gang i fremtiden. Det kreves heller ingen erfaring med programmering for opptaket, men generell studiekompetanse og noe matematikk. (R1 eller S1+S2, tror jeg) Det er bare å spørre om du vil vite mer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå