Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om Homeplug/Powerline

Anbefalte innlegg

Hadde det vært meg så hadde jeg testet med en av de andre switcherne jeg har andre steder i nettverket for å se om det kansje kunne være noe spesifikt som reagerer på denne modellen switch - men det krever jo dog at du har en ekstra for å teste med... jeg vet ikke om jeg nødvendigvis vil annbefale å bytte den i en annen modell - dette var mest tiltenkt i tilfelle du har en ekstra testenhet.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

switchen burde være fullstendig usynlig fra ruterens side. Det hadde vært mulighet for at det f.eks. bare var èn IP tilgjengelig i oppsettet for TV porten, men det vil ikke forklare hvorfor du får problemer med kun TVboksen via switch. Jeg har desverre ingen plausibel feilårsak å foreslå for dette ... :(

-Stigma

Lenke til kommentar

I følge altibox så kan man koble en switch til TV-porten for å få 2 (totalt 4) tunere tilkoblet. Det skulle da være mulig å gjøre slik som du har gjort i teorien. Er det mulig at det kan finnes en switch allerede på linja? Det er også en mulighet for at utstyret er kresent på switcher, og at en annen ville kunne fungere.

Lenke til kommentar

Det er mulig at huseiger også har koblet til en switch, men det vet eg ikke. Skal spørre han neste gang eg møter på han. Nå har eg ingen andre switcher tilgjengelig så eg må isåfall gå i butikken og bytte den for å få testet med en annen.

Sendte foresten mail til Lyse og de svarte at eg ikke kunne få Internet og TV ut av samme kabel, men det kan jo umulig stemme. For det får eg jo..

"Hjemmesentralen har spesifiserte utganger til tv, internet og telefon. Det er ikke mulighet å bruke en nettverkskabel fra tv utgangen til internet."

Ellers har eg jo en annen boks fra Lyse her, men den er ikke koblet til noe. Vet ikke om den fungerer en gang, og den mangler strømkabel. Kan denne brukes til noe? :p

766029.jpeg

766030.jpeg

Endret av Kleivert
Lenke til kommentar

Var vel for godt til å være sant at dette Homeplug greiene skulle fungere. Det fungerte stabilt og bra i 2 dager og nå får eg bare rundt 120 kbit/sekund. Skjønner ikke hva som skjer.

Prøvde med kabelen rett i en laptop og da fikk eg rundt 5 mbit.

Tror eg gir opp snart.

Lenke til kommentar

Virker litt svevende denne posten :-) Trådstarter bør sjekke hvert ledd i kjeden, slik taz er inne på.

Homeplug bør være koblet rett i veggen og man bør sjekke at ping mellom PC og router er lav (slik jeg skrev tidligere).

Normalt bør man ikke ha alt for stor latency mellom router og PC.

Hvis homeplug plutselig blir dårligere, så prøv å trekk de ut av støpselet en stund og prøv igjen.

Det kan også være støy som forstyrrer homeplug. Den mest opplagte kilden er switchmode powersupply til PC eller andre mindre dingser. Da må man prøve å koble ut det som er mulig, for å se om det har innvirkning.

Homeplug er forøvrig meget avhengig av å være plugget rett i vegguttakene. Bruker man skjøteledning, så er det å be om trøbbel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...