matildaaaa Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Du vil få to ligninger: y^2+2^2=x^2 x+y=4 Jeg fikk det til så langt, men føler at svaret jeg fikk var feil. Fikk at den ene kateten er 1,5 og hypotenusen er 2,5. Åh!! Nå ser jeg hva jeg har gjort feil, haha. Tenkte at x^2+y^2=2^2. men det er jo x^2+2^2=y^2 og da stemmer det Lenke til kommentar
matildaaaa Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Kan noen vise meg hvordan man kan løse denne oppgaven: Rolf finner en ny stang som er 6,0 m lang. Av denne stangen vil han lage en trekant der en vinkel er 120° og en av de tilstøtende sidene er 2,0 m lang. Regn ut lengden av de to andre sidene i denne trekanten. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Kommer fra at vi lager en hjelpetegning og bruker cosinus-setningen. Lenke til kommentar
matildaaaa Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Kommer fra at vi lager en hjelpetegning og bruker cosinus-setningen. Det var faktisk akkurat slik jeg gjorde, men da må jeg ha regnet feil et sted. Svara jeg fikk stemte ikke helt.. Lenke til kommentar
matildaaaa Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 På oppgave 2b, er dette feil? f(x)=(1/3)x^3-x^2+7 b) Finn den gjennomsnittlige vekstfarten fra x = 0 til x = 3. Kan du ut fra dette avgjøre om grafen til f har ekstremalpunkt i intervallet [0,3]? Begrunn svaret. Gjennomsnittlig vekstfart = (f(3)-f(0)):(3-0) f(0)=7 f(3)=7 gjennomsnittlig vekstfart = (7-7):(3-0) = 0:3 = 0 Jeg mener da at grafen til f har et ekstremalpunkt i intervallet [0,3]. Trådstarter har svart noe annet på disse oppgavene. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Joda svaret ditt er helt riktig, hare bare ikke orket og fikse det. fikset det på matematikk.net, men tydeligvis ikke her =) Lenke til kommentar
matildaaaa Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Joda svaret ditt er helt riktig, hare bare ikke orket og fikse det. fikset det på matematikk.net, men tydeligvis ikke her =) Det var bra! Skjønte ikke hva jeg kunne ha gjort feil siden jeg ikke fikk samme svar som deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå