mustang74 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei der ute! Vurderer sterkt å investere i en varmepumpe. Har et 2 etasjers hus og ser for meg 2 inne-enheter (en i hver etasje) og 1 ute-enhet. Noen som har erfaring med Panasonic? Er de som tilbyr nevnte løsning. Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Panasonic, mitsubishi, Bosch.... uansett hvilken du velger er det samme prinsippet du spiller på, men har du råd og plass til 2 utedeler ville jeg valgt en slik løsning i stedet. Sett at en varmepumpe bruker 1KW på og lage 4KW varme når det bare er en innedel mot en utedel Har du 2 innedeler og en utedel, må regnestykket bli litt anderledes, da blir det 2KW på og lage 4KW per innedel Har du da 2 utedeler mot 2 innedeler blir mattestykket 2KW på og lage 8KW nå er jo disse tallene tatt ut av rompa mi, men håper du ser tegningen, men hvis du ikke har råd, eller plass eller ikke vil ha 2 utedeler, vil jo selvfølgelig det være ok det og ps: Panasonic pleier og være bra Endret 25. november 2010 av -=CH=- Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Panasonic, mitsubishi, Bosch.... uansett hvilken du velger er det samme prinsippet du spiller på, men har du råd og plass til 2 utedeler ville jeg valgt en slik løsning i stedet. Sett at en varmepumpe bruker 1KW på og lage 4KW varme når det bare er en innedel mot en utedel Har du 2 innedeler og en utedel, må regnestykket bli litt anderledes, da blir det 2KW på og lage 4KW per innedel Har du da 2 utedeler mot 2 innedeler blir mattestykket 2KW på og lage 8KW nå er jo disse tallene tatt ut av rompa mi, men håper du ser tegningen, men hvis du ikke har råd, eller plass eller ikke vil ha 2 utedeler, vil jo selvfølgelig det være ok det og ps: Panasonic pleier og være bra hallo, har kikka på FD Heat Kirigamine 6,6 hørt om merket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå