Gå til innhold

Forminske desktop bilde

Empty

Anbefalte innlegg

Har et litt snodig spørsmål her som jeg håper å få litt hjelp med.

Er det mulig å forminske selve desktop bilde på en Windows XP maskin?

Vet dette høres utrolig rart ut, men tenkte å få til følgende.

Har en laptop som fungerer som MediaCenter. På tv'en så skal jeg vise XBMC, mens på laptop skjermen så vil jeg gjerne vise Windows desktop hvor jeg kan starte nettleser eller andre programmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare å forandre oppløysningen i Properties som du vanligvis gjør. Bare velg TVen eller PCen, og forandre til ønsket oppløysning.

Størrelsen på selve bildet blir det samme, bare alt blir større. Vil forminske selve bildet til størrelsen til en 7".

Lenke til kommentar

Bare sånn for ordensskyld.. Var det noe slikt du mener?

25Nov-Thursday-H8iBnH.png

At du får et lite bilde på TVen, mens du vil få en svart ramme rundt resten?

Uansett, så tror jeg det er noe sånt i ATI Driverene. Iallefall når det er motsatt vei. At du skal strekke bilde ut der det er grått.

Om du har nVidia, så vet jeg ikke. mulig de også har en løsning

Lenke til kommentar

Er bare å forandre oppløysningen i Properties som du vanligvis gjør. Bare velg TVen eller PCen, og forandre til ønsket oppløysning.

Størrelsen på selve bildet blir det samme, bare alt blir større. Vil forminske selve bildet til størrelsen til en 7".

Når du velger Properties, skal du se 2 skjermer som indikerer TVen og PCen. Så lenge du har ikke valgt at skjermene skal vise samme bilde, skal du kunne uavhengig forandre på oppløysningen på de ved å klikke på den du ønsker å forandre.

Lenke til kommentar

Prøver å oppklare med litt med et bilde her.

765285.jpeg

Jeg skal kjøre Dualscreen på laptop og TV. På TV så skal XBMC vises hele tiden, mens på laptop så skal jeg ha mulighet til å vise desktop bilde slik at jeg kan surfe osv.

Laptop skjermen har en reel størrelse 14" og jeg ønsker da å kjøpe et touchdisplay som er på 7". Så da må jeg finne et måte å forminske hele desktop bilde til 7" hvis ikke så vil halvparten av displayet være utenfor touchskjermen.

Oppløsning spiller ingen rolle for desktopen vil da fortsatt fylle hele skjermen.

Håper dette brakte klarhet i ting og tang.

Lenke til kommentar

Forstår hva du vil.

Men du må ha display setting på korret "modus".

Hos meg, ser du flere valg (win7):

post-140267-0-21913500-1290689661_thumb.png

Velger jeg Extended, kan jeg trykke på ønsket display, og forandre oppløysningen etter ønske. Kunn støttet oppløsninger som displaying kan kjøre vil vise. Så om du kobler til en liten skjerm, vil du kunne justere det.

post-140267-0-97022700-1290689711_thumb.png

Du skal ha samme alternativene i XP, mulig de heter noe annet, men funksjonen er det samme.

Jeg ser at du nevener "du vurderer". Så du har ikke testet. Du driver å engste deg over et "problem" som ikke vil skje. Oppkoblingen vil fungere uten problemer.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...