9ls1 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei Jeg har en cd spiller og 2stk 6*9magnater som jeg bruker i båten om sommeren, men så tenkte jeg å bruke de inne i vinter. Planen min er å lage en kasse med alt i, som jeg kan koble i veggen. spørsmålet mitt er om det er mulig, hvordan jeg kan bruke en PC PSU ( strømforsyning) til å omforme 12V til CD spileren. Hvor krafitig må PSU'en være? Viser også til denne linken: Lenke Takk på forhånd Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Ja, du kan bruke en psu.... spilleren er ikke på mere enn 4x20w rms, så du trenger ikke noe monster psu heller, men hvis du må ut å KJØPE deg en psu, så kan du like godt kjøpe en billig cd-spiller til hjemmebruk Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 eller kjøp en 230 til 12V omformer. er ikke store omformeren du trenger. Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Jeg gadd ikke å stresse med PSU greiene, så jeg tok meg en tur på biltema. Jeg spurte etter 230V til 12V, og sa jeg skulle ha det til CD-spiller. De annbefalte ikke det til CD-spiller, men det de sa var at jeg kunne bruke en batterilader til 12V. Jeg kjøpte en på 12A og den funket fett, den kosta meg 329kr, de hadde også en 5A og en 8A til 229 og 299 kr. Man kan da også eventuelt sette et beteri i mellom, slik at man kan spille litt uten direkte strøm. Planen min er å lage en kasse med alt innbtgd, så dette blir bra: Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Sett inn et lite gel-batteri mellom. Disse kan levere enorme mengder strøm selv om de er veldig små. Å bruke en batterilader direkte uten noe batteri imellom tror jeg ikke vil fungere i lengden (disse har lite eller ingen kondensatorer på utgangen). Altså slike: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteri/Blybatterier/ Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Har en god gammel Phoenix Gold QX4150 forsterker (4x75W), og en gammel PSU som gir maks 12A på 12V railen. Denne psu'n har også god gammeldags av/på bryter på 230v kabelen. Tror den stod i en 486 en gang i tida. Har et sett med rimelig tungdrevne stuehøyttalere med 12" 150W RMS elementer i, og det spiller overraskende bra, også når de skal gi litt bass trykk, så jeg tror ikke du skal få noe problem med PC-PSU og bilforsterker bare du ikke skal trekke altfor mye strøm fra PSU'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå