Gå til innhold

Gjenoppretting av film fil

Anbefalte innlegg

Folkens, en gang når jeg var mye mindre så lastet jeg ned en film fra "Video Google"

Det viser seg nå at denne filmen har blitt fjernet fra YouTube, OG at jeg har slettet den for la oss si.... 6 år siden.

Det jeg lurte på, var om noen her vet om et program som kan gjenopprette SKIKKELIG gamle filer.

Da snakker jeg om sånne som antakeligvis er skrevet over noen ganger (men ikke for mange, den gamle harddisken er nesten pasjonert)

Om dette er feil seksjon så si ifra!

TAKKER FOR ALL hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil forum - det er nok hardware.no-forumet du skal ha tak i.

Og fil på område av disken som har blitt overskrevet flere ganger? Tror nok svaret blir "ikke på noen måte". Hvis man magisk kunne hente ut alle filer som har vært i "flere lag", så ville man jo på den måten kunne mangedoble kapasiteten på harddisken! Med andre ord: Nei.

Hvis det er noe helt kritisk, så kan du høre med Ibas - men det koster bøtter og spann, og er den uansett overskrevet en gang - så er dataene vekk.

Lenke til kommentar

Jeg vet fra før av at man ikke kan behandle en harddisk som at den har flere lag.

Men noe jeg vet er at ingen informasjon på en HDD (som ikke smeltes til jern eller lignende) aldri mister informasjonen i seg HELT.

Om det ikke finnes vanlige verktøy som kan opphente denne "ikke-helt-slettede" så er det vel bare firmaer som kan hjelpe meg.

Men nå er det ikke SÅ viktig alt i alt.

Lenke til kommentar

Det kan hende de hadde funnet den i et signatursøk, men det vil sannsynligvis bare gi deg "skallet" av filen - dvs filnavn og rett filtype, men innholdet vil ikke være brukbart pga overskriving. Og som andre nevner: IBAS er D Y R T.

Jeg vet fra før av at man ikke kan behandle en harddisk som at den har flere lag.

Men noe jeg vet er at ingen informasjon på en HDD (som ikke smeltes til jern eller lignende) aldri mister informasjonen i seg HELT.

Om det ikke finnes vanlige verktøy som kan opphente denne "ikke-helt-slettede" så er det vel bare firmaer som kan hjelpe meg.

Men nå er det ikke SÅ viktig alt i alt.

Lenke til kommentar

Jaja, er vel minimal mulighet for at jeg kan restaurere filen selv om den tilfeldigvis ikke er overskrivet!

Takker for hjelpen uansett, da slipper jeg vertfall å lure på om jeg kan restaurere fila.

Men et nytt spørsmål oppstod uansett, hvordan i alle dager klarer de å hente ut filen da da? :!:

Lenke til kommentar

Jaja, er vel minimal mulighet for at jeg kan restaurere filen selv om den tilfeldigvis ikke er overskrivet!

Takker for hjelpen uansett, da slipper jeg vertfall å lure på om jeg kan restaurere fila.

Men et nytt spørsmål oppstod uansett, hvordan i alle dager klarer de å hente ut filen da da? :!:

IBAS gjenoppretter ikke filen, de finner bare signaturen - dvs navn og filtype. Størrelsen tar de en kvalifisert gjetning på, innholdet er ofte uten verdi. Så de finner ikke filen.

Hvis HD'n har vært i bruk hele tiden har den ikke blitt overskrevet to ganger, men mange, og din fil er nok fullstendig tapt. Men hvis du har lyst til å bruke flere tusen kroner på å få tak i noe som ikke gir deg noe som helst annet enn erfaring med IBAS, så vær så god. Skulle du komme på bedre tanker har jeg et kontonummer du kan sette pengene rett inn på :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...