osmoen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei. Jeg har i alle år trodd at frysing av celler var veien å gå til oversiktlige regneark. Inntil jeg kom over denne løsningen i et regneark på jobben. Her overføres rett og slett cellenavnene til kolonneoverskrift; bokstavene skifter ham når man blar seg forbi raden som gjelder. Spørsmålet er altså: Hvordan går jeg frem for å ordne dette? Bildet er satt sammen av to, det er altså ikke slik at det kommer en ny rad med kolonneoverskrifter. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det krever excel 2007 for at det skal være mulig. Har ikke 2007 her selv, men prøv dette. gå på Tools - Options - View tab - fjern avhukingen på "Row & column headers" Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg skjønner ikke helt hva du skal, men er det autofilter du er på jakt etter? http://www.contextures.com/xlautofilter01.html Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Målet er ikke å få en ny rad under eksisterende eller fjerne overskriftene helt. Har lagt ved et bilde som kanskje er mer beskrivende. A B C D etc. endrer altså navn til cellenavn fra en gitt rad når jeg begynner å bla nedover. At det er øverste rad i dette tilfellet er rent tilfeldig. Endret 24. november 2010 av Frikky Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hei Stå i en celle i lista. Meny Insert - Table, bekreft celleområdet og huk av for My data has headers. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Takker så meget! Dette ble jo nydelig :O) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå