Gå til innhold

Liten lett laptop i god byggekvalitet. 13"

Rudde

Anbefalte innlegg

Hei er på utkikk etter en 13" laptop i god byggekvalitet, har egentlig lyst på en macbook eller en macbook air men er åpen for andre ting pga apple sine insane priser forhånd til andre produsenter.

Jeg har ikke lyst på en laptop som er laget i plastikk jeg vil kjenne på den at det er god byggekvalitet men at den samtidig skal være lett.

PC'en må takle bitraten til 1080p video på rundt 50 mbps.

Kommer mest sannsynlig til å sette inn en 64 GB SSD i den og innstalere Ubuntu Desktop eller Notbook (Jeg vet egentlig ikke forskjellen på notebook og desktop, hva er forskjellen på disse to versjonen av ubuntu?)

Jeg vil ha ett tastatur hvor jeg ikke kan få fingrende under tastene ved sina og rive opp taster (ja det har skjedd) og jeg foretrekker at maskinen har muligheten for å bytte tastatur.

Maskinen må også være lett.

Det jeg har sett på er denne men er litt skeptisk til den med tanke på CPU speed, er ikke sikker på om det vil takle 1080p...

- Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610602#extra

hentet den selv på mandag. Installerte igår en 120gb SSD og en clean install av windows, og det er bare helt utrolig morro å sitte på maskinen.

Byggekvaliteten er god, den er lett å bære på (1,8 kg ifølge specs), 7-8 timer batteritid ved vanlig bruk, og den kan faktisk kjøre et spill eller 2 på god kvalitet.

Vet ikke hvilken skjerm jeg har fått på den, men jeg synes den er veldig god. God lysstyrke, greie farger og ikke den værste innsynsvinkelen jeg har vært borti.

Tastaturet er ikke like bra som på Envy og mac maskinene, men etter 5 minutt tenker du ikke over det. Det er fin motstand og godt å skrive på.

Dette er uten tvil den beste maskinen jeg har vært borti, og prisen er ikke avskrekkende heller.

Skjønner nå hvorfor den har fått så mye positiv omtale her på forumet, det er virkelig en helt fantastisk maskin (i mine øyne).

Lenke til kommentar

Vel nå er ikke Acer kjent for den beste byggekvaliteten, vet du hva slags materiell den er bygget i?

Også har den dette acer tastaturet som er både elsket og hatet, en kompis av meg har ødelagt det mange ganger fordi fingeren hans sklir under sidetasten så jeg er litt redd for det.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Vel nå er ikke Acer kjent for den beste byggekvaliteten, vet du hva slags materiell den er bygget i?

Også har den dette acer tastaturet som er både elsket og hatet, en kompis av meg har ødelagt det mange ganger fordi fingeren hans sklir under sidetasten så jeg er litt redd for det.

Vet acer er kjent for dårlig byggekvalitet, men denne har det absolutt ikke. Les i tråden for 3820 eller 4820, bør være endel informasjon der. Hvis fingeren sklir under sidetasten, så har du små fingre.. Men det er klart at med et bedre tastatur hadde 3820 vært absolutt nuts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...