Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i en som har type, gjensidig. What to do?

Gjest Fortvilet1990

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet1990

Møtte i sommer en jente på en fest i Trondheim, hun er 1 år yngre og bor en liten halvtime unna. Vi fikk god kontakt og ble fort gode venner. Møttes ganske ofte og så film, var sammen med venner o.l. En kveld hun var på besøk møtte blikkene hverandre og ble sittende veldig nære i noen sekunder. Jeg ville absolutt kysse henne, men følte det ikke var passende (hun har type og dette var jeg klar over) Har aldri møtt typen, men har fått inntrykk av at han er en OK kar.

Et par dager senere kom det opp i samtale og fikk vite at henne hadde sterke følelser for meg, jeg fortalte henne at det var gjennsidig men grunnet hennes situasjon så ville jeg ikke legge noe press på henne.

Uansett dager og uker har gått og det kommer stadig opp hvordan jeg føler for henne og at jeg er forelsket i henne. Hun sier at hun har sterke følelser for både meg og typen sin og ikke vet hva hun skal gjøre. Hun har sagt det rett ut at henne har knyttet seg veldig til meg og om jeg bryter kontakten så blir henne knust.

Saken er det at jeg vet ikke om jeg klarer og bare være venn med henne fordi jeg har slike sterke følelser for henne, bryter jeg all kontakt er jeg redd jeg knuser jenta. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Fortvilet1990

Du skal da vel ikke gjøre noen verdens ting, annet enn å stå med åpne armer. Det er jo hun som må kvitte seg med overlasten.

Det er det jeg har gjort de siste mnd, men er ikke sikker hvor lenge jeg orker og vente. Skjønner selvfølgelig at det er vanskelig og gjøre det slutt med typen når dem har vært sammen i et par år, og derfor føler jeg at jeg må gi henne litt tid. Er bare ikke sikker på hvor lenge jeg orker og vente.

Lenke til kommentar

Så enten er det:

1. Bli sammen med jenta

2. Bryte kontakten

Jeg ville valgt 1.5 - Ikke ødelegg for deg selv. Vil du virkelig aldri snakke med jenta mer? Vil du virkelig mase henne til å slå opp med sin nåværende kjæreste?

Her får du heller ligge litt lavt i buskene, hva om du inviterer henne hjem til deg flere ganger? "Hjelpe" henne litt på veien til utvelgelse. Og blir det ikke noe av, så vil du ikke være vennen hennes?

Lenke til kommentar

Jeg syntes også ikke du skal brått og brutalt be jenta om å ta et valg. Det kan faktisk være vanskelig å ha følelser for to på en gang, og det er ikke alltid så lett å styre. Syntes heller ikke du skal bryte kontakten helt, men heller som han over her sa: Inviter henne hjem flere ganger og se hvor det bringer dere. Om det blir til at hun blir hos kjæresten vil jo ikke forelskelsen din gå over på et blunk, men ta tiden til hjelp. Om dere er gode venner og har en god tone, ser jeg ikke helt grunnen til å la være å være i hennes nærvær i det hele tatt. I starten kan det såklart være utrolig kjipt og vanskelig, men etterhvert som tiden går tror jeg du vil angre på at du brøt kontakten helt.

Som sagt: La det gå litt lengre tid, finn på mer sammen og se hvor det bringer dere. Samtidig tror jeg det er viktig at jenta velger om ikke så altfor lenge. Da slipper både du og henne å pines, og ting blir ikke så forvirrende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...