Gjest usikker Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Heisann dere som kurerer kjærlighetssorg! Dere er sikkert uinteressert i hele livshistorien min, men jeg kan summere det jeg føler er gjentagene emner her på forumet. Jeg er hverken sjenert eller lider av sosialangst, jeg har plenty av venner og jeg har hatt dame før. Er heller absolutt ikke redd for å snakke med jenter, og jeg har lætt for å få i gang prat. Selvtillitten er på den andre siden ikke på topp, i og med at jeg ser på meg selv som mindre attraktiv, selv om jeg de siste 6-7 årene ikke har opplevd noen kommentarer på det, mens jeg samtidig merker at jenter sjelden tar kontakt med meg.. har hørt ei jente jeg drev på med si at ho ble helt "wow" en gang jeg gikk in i rommet på en privatfest, men det skal lite til før jeg føler meg usikker på utseende mitt. Skyt meg om dette er wall of text og unødvendig informasjon Uansett, over til problemet..! Det er et godt halvår siden jeg sist var fysisk med ei jente.. (jeg er og jomfru, men litt mer om det senere for de som fortsatt leser. to you) Jeg er 17 år, snart 18, og byttet klasse i år. Går forøvrig andreåret vgs. For.. si 3 måneder siden, ble jeg kjent med ei jente i parallellklassen gjennom bestekameraten (som forøvrig ikke drev på med hu, før noen starter å sitere Barney Stinson ) Det startet bra.. i mine øyne hvertfall, da vi snakket sammen første gang på en privatfest hos ei venninne, og det viste seg at vi hadde en god del felles interesser. Faktisk enormt med felles interesser, etter samtaler med ho både på msn og face to face, har jeg fortsatt til gode å være uenig med noe som helst ho gjør, og ho virker som den perfekte jenta, rett og slett Vi har derimot ikke rotet.. var egentlig planen på festen men en uheldig episode der dempet stemningen veldig. etter det så tok jeg kontakt med ho på msn, der vi snakket veldig mye med få til ingen dagers mellomrom. Grunnen til at det er på msn, som motsier meg selv fra tidligere, er at ho er veldig sjenert. Ho er nesten aldri å se i friminutt og lignende, og det virker ikke som ho henger spesielt med noen fra klassen hennes. Men problemet ( ) som den stakkaran som har lest alt det her sikkert har ventet spent på er, at til tross for alle samtalane vi har hatt, mange lange.. ingen veldig flørtete på den andre siden, er at ho aldri, jeg understreker aldri har tatt initiativet til å starte en samtale. Dette til tross for at ho stort sett ikke virker avvisende når vi først snakker.. sier stort sett, men vet ikke om det er paranoia eller ikke Jeg er uansett veldig usikker på om ho er interessert eller ikke. Nevnte jeg forøvrig at ho er dritpen? Yep, ho er dritpen, og der kommer usikkerheten min inn, hvor jeg overbeviser meg selv om at jeg er i vennefella, eller at ho kunne vært interessert men finner meg stygg. Ho er også ikke jomfru, og hadde f.eks. et ONS med en jeg kjenner veldig godt. Jeg har hatt flere muligheter til å miste jomrudommen, men jeg får rett og slett prestasjonsangst. Den ene gangen var det fordi ei jente var overbevist om at jeg ikke var jomfru, jeg spilte med (idioti, jeg vet) og både jeg og minstemann var pissredd for hvor gjennomsiktig det kom til å bli. Så det alene at ho ikke er jomfru, og muligens vet at jeg er det, er enda en faktor jeg tenker på, selv om dere sikkert avkrefter at ho vil bry seg om det Så jeg vet virkelig ikke.. Jeg er ikke stupforelska, men jeg finner ho svært interessant. Samtidig ville det vært et stort knekk for selvtillitten min å få bekrefta at ho finner meg stygg, som gjør at jeg ikke tør å spørre ho ut med mindre jeg får klarere signaler, Så, har noen vært i en lignende situasjon, som kan be meg drite i ho, eller fortsette å prøve litt til, evnt skjenke ho til punktet der ho hvertfall ikke er sjenert lengre? sistnevnte er kanskje litt drøyt, mem hey.. jeg trenger svar Oi. Wall of text Om noen kom seg gjennom dette, og fortsatt har krefter til å finne svarknappen, jeg er EVIG takknemlig! Lenke til kommentar
Burritosen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Kom meg fint igjennom jeg Hehe. Nå er jeg verdens dårligste til å formulere og forklare meg så hvis noe blir uklart så bare spør. Egentlig ganske idiotisk at jeg igjen og igjen prøver å si min mening her på forumet for det er jo for pokker ingen som skjønner hva jeg mener til tider For det første, utseendet har ikke spesielt mye å si. Hvertfall ikke i lengden, da er det mer eller mindre ubetydelig. Jeg har sett jenter jeg ikke har funnet tiltrekkende i det hele tatt, men når jeg har blitt kjent med dem og funnet ut at de er hyggelige, morsomme etc så blir dem automatisk mye penere, om du skjønner hva jeg mener? "Utseendet er inngangen til det indre" er det jo mange som sier, og jeg skal vel ikke si noe på det. Lettere å bli interessert i en som ser bra ut selvfølgelig, sånn er det vel med de fleste. Men alt i alt så har personligheten så utrooolig mye mer og si. Hvis du er en OK og hyggelig fyr vil hun finne deg tiltrekkende pga av dette. Det at hun aldri tar initiativet til en samtale kan jo kanskje ha noe med at hun er så sjenert da? Hvis hun svarer deg på en ordentlig måte og spør spørsmål tilbake når dere prater sammen så tror jeg ikke du bør ha så mye bekymringer på akkurat det. Min erfaring er ihvertfall at jenter syntes det er veldig hyggelig at guter tar kontakt selv. De liker oppmerksomheten om du skjønner. Og den jomfru biten er ikke noe å tenke på. Alle jeg kjenner og har snakket med om "den første gangen" sier det var fucked up. Det var det min første gang og. Bambi on Ice, hadde ikke peiling på hva jeg drev med. Hadde jeg vært deg hadde jeg fortalt henne det, da viser du jo samtidig at du er en åpen og ærlig fyr. Syntes ikke du skal drite i henne med en gang. Ikke at jeg vet hvor lenge dette har foregått men bedre å angre på noe man gjorde enn ikke gjorde. Lenke til kommentar
Gjest usikker Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Takk skal du ha! Jeg er strengt talt ikke enormt redd for hverken jomfru eller utseende biten, det er egentlig bare min egen søken etter en grunn til hvorfor hun aldri tar kontakt, enda hu, som du nevnte over, spør meg spørsmål tilbake og er helt med når vi først snakker. Men det bare så lenge vi har en samtale gående. Hu tar ikke initiativ til å starte det, og av og til virker ho ikke like interessert i å fortsette heller.. Nå ser det ut til at jeg og har blitt en av de som spør etter hjelp, nekter å motta det, og innerst inne sitter med svaret selv.. Men takk for svar, du hjelper. Håper også på flere synspunkt! Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Okey, la oss begynne med det grunnleggende her. Du leser videre på ditt eget ansvar, men jeg er slik for ditt eget beste. If you can't handle the truth, then don't read it. Har du vist interesse, bortsett fra å snakke med henne som en venn? Har du spurt henne ut, flørtet (tease, lekeslåss etc.)? Har du gjort noe annet enn å sitte som en tulling og nyte den vakre, intelligente samtalen? Du må skape spenning, for det skaper kjemi mellom dere som igjen fører til andre ting. Hvis ikke, så sett pokker meg i gang. Ellers så ender du opp som gay-bestevennen hennes som hører hun snakke om drittsekken som pulte henne i helgen. Vil du være den fyren, eller vil du være den duden som får henne? Hun virket interessert i begynnelsen, men hvis du forsetter på denne måten så blir det frøken høyre på deg. Neste ting er, drit i utseende. Ser du noenlunde normal ut, og tar vare på kroppen din så er 70% av jobben gjort. Hvor mange stygge gutter har du ikke sett med pene jenter. Ikke kom her og si at du aldri har gått i gata, og sett et par og tenkt "Hvordan i helvete fikk han henne?" Personlighet teller også. Ta tak i balla, og vis interesse. Bowling, fester og filmkveld er aktiviteter dere kan finne på. Dropp kino. Lykke til, og takk for at du gir meg sjansen til å tjene opp litt god karma 2 Lenke til kommentar
Gjest usikker Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Takk! fantastisk svar! Du har rett, det er jeg veldig klar over, og jeg VET at jeg ender opp i vennefella, eller gay-vennefella om du vil. Som du sier og så er det relativt lite "flørting", og jeg er bare vant med frampå jenter, og aner ikke hvordan jeg går fra "vanlig" samtale til å spørre ho ut. Tips? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Ok, du vil spørre henne ut. Det første du skal gjøre da er å skape kjemi mellom dere, ved å flørte litt som tidligere beskrevet. Å be henne for tidlig ut, med manglende kjemi funker bare ikke. Been there, done that. Når du merker at dere begge har en bra samtale, med sterk øyekontakt og det er en slags flyt mellom dere hvor ting ikke påvirker dere utenfra så er det bare å spørre henne ut. Du må være selvsikker da du gjør det, og det er ved å holde øyekontakt når du spør. For all del, ikke bryt den. Prøv også å virke avslappet, et triks er å lene seg mot en vegg. Dette er ikke noe magisk triks, men det vil få deg til å virke avslappet. Og etter innleggene dine å dømme, så er det en svært god ting. Deretter kan du bare si, "Du virker kul, har du lyst til å finne på noe en dag?" eller en lignende variant. Ikke kjør liksom-scenarioet "Hadde du gått ut med meg hvis jeg hadde spurt deg om det?" Lenke til kommentar
Gjest usikker Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Problemet er ikke akkurat hvordan jeg flørter, nå har jeg ikke akkurat studert PUA eller noe, men jeg kan å flørte. Problemet er hvordan jeg skal få sjansen. Hun er som sagt veldig sjelden å se utenom timer der det er null mulighet for å snakke med noen som helst, og ho har en annen omgangskrets enn meg, som gjør at jeg så og si aldri har muligheten til å snakke med ho face to face om det er på tomannshånd eller ikke. Så det eneste stedet jeg faktisk får snakket med ho er via chat. flørting er selvfølgelig mulig på chat, og der gjør jeg det jeg kan, men den fysiske tilnærmingen, øyekontakten og alt det der blir vanskelig. Så hva kan jeg gjøre med det? msn-flørting er mulig, men jeg er mye bedre på flørting og humor på ekte, så ting blir litt vanskeligere når jeg så og si bare får snakket med ho på msn. Før du spør hvorfor jeg gidder; jeg er ute etter et forhold, og ho er virkelig den beste kandidaten jeg kan se. Helvete at det skal være så mye vanskeligere enn hva jeg er vant med Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Det skal ikke være lett, hvis hun hadde kastet seg over deg, så er det en liten sjanse for at vi hadde diskutert dette i det hele tatt. Msn driter du i, for det er vanskelig å tolke situasjonen og det hele hadde blitt en klein affære. Du kan flørte litt over Msn, men ikke spør henne ut. PUA hjelper deg heller ikke, da det krever en del tid og er beregnet for ONS. Hva med å ta en prat, når dere er på vei ut av klasserommet, eller når du ser hun er alene i gangen? Spørre venninnene om det er greit at du låner henne litt? Du må ta ansvar, for du er mannen. Lenke til kommentar
Gjest usikker Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg gjør som du sier og driter totalt i msn. Jeg fortsetter å snakke med ho når jeg får sjansen, og satser på at hu tar kontakt selv om ho merker at vi ikke snakker sammen på msn lengre. Enten blir ho da heartbroken og vil ikke ta kontakt (tross alt rimelig sjenert) eller evt. driter i det og ikke tar kontakt. For om ho fortsatt viser null interesse så er det her litt tapt, og jeg tar heller sjansen på en kommende fest. Funker heller ikke det, så har jeg vel strengt tatt fått nok signaler Takk for gode svar! Lenke til kommentar
Gjest Sigmund Freud Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hör her.. hun kommer aldri til å snakke med deg först. Så du må rett å slett snakke med henne. Det beste er egentlig om du möter henne på en fest, da kan du spörre henne om hun vil väre med deg hjem. Hvis hun ikke vil väre med deg hjem må du ALDRI prate med henne igjen, så lenge hun ikke prater FÖRST. Får du hun hjem så er saken grei. Dessuten spiller det ingen rolle om du er stygg eller noe sånt. Hör no, hvis hun sier til en veninne at du er stygg og dårlig i sengen, så er dette bra propaganda for deg. Så lenge noen prater om DEG, så er det bra.. uansett hva det er. Vidre vil jeg påpeke at det ikke normalt sett er så veldig bra at du prater först. Nå kjenner jeg ikke hun du prater om, men egentlig så holder det med 1-2 ganger i uken. Og når du har closet, så må du prate enda mindre.. det er hovedregelen. Deretter kan du "öve" deg litt på henne hvis hun vil.. hvis hun ikke vil, så må du finne ei ny fort som f***. Dessuten må du ikke bli forelska.. ikke enda. Tenk på hun som en av mange i starten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå