GSAA Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hei, jeg ønsker å studere bachelor i økonomi fra høsten 2001, aktuelle land er Norge, Danmark, Tyskland, Nederland, Storbritannia (særlig København, Berlin og London frister). Jeg har ganske dårlig snitt fra vgs (ca. 4,5, ikke medregnet realfagspoeng o.l.), dette kommer av at jeg valgte realfag som jeg senere slet fryktelig med og fikk ca 3 i snitt i disse fagene. I andre fag har jeg dog bra karakterer, kun femmere og seksere. Jeg har sekundærvitnemål og 3,5 realfagspoeng, men om jeg har forstått det riktig gjelder ikke realfagspoeng i utlandet... Kan jeg komme inn på noen som helst skoler utover mindre høyskoler i småbyer i Norge? Jeg vil komme meg ut og oppleve verden i et større finansmarked, jeg brenner virkelig for økonomi. Men har jeg for dårlige karakterer? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 ser ut som om du har en god sjanse i Norge: https://www.samordnaopptak.no/studier?ord=&laerestedkode=&utdomrkode=%D8KADM&stikkordnr= Lenke til kommentar
operg Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Du kommer vel inn på så å si alt i Norge utenom NHH. Med noen alderspoeng kommer du inn på NHH også. Lenke til kommentar
GSAA Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 ser ut som om du har en god sjanse i Norge: https://www.samordnaopptak.no/studier?ord=&laerestedkode=&utdomrkode=%D8KADM&stikkordnr= Nice, er 4,5 45,0 med disse poengggrensene...? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Ikke for å være kjip eller noe, men hvis du sleit med realfagene bør du enten jobbe beinhardt med dem, spesielt matten, eller vurdere en annen utdanning. Alle seriøse økonomiutdanninger har fryktelig mye matte, og finans, som du trekker frem, er bare et annet navn for "fryktelig stygg matte".. Du kan for eksempel starte med å bla i denne. Hvis dette er helt gresk bør du for din egen del velge noe annet. Lenke til kommentar
GSAA Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Ikke for å være kjip eller noe, men hvis du sleit med realfagene bør du enten jobbe beinhardt med dem, spesielt matten, eller vurdere en annen utdanning. Alle seriøse økonomiutdanninger har fryktelig mye matte, og finans, som du trekker frem, er bare et annet navn for "fryktelig stygg matte".. Du kan for eksempel starte med å bla i denne. Hvis dette er helt gresk bør du for din egen del velge noe annet. Okei, takk for tipset. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Ikke for å være kjip eller noe, men hvis du sleit med realfagene bør du enten jobbe beinhardt med dem, spesielt matten, eller vurdere en annen utdanning. Alle seriøse økonomiutdanninger har fryktelig mye matte, og finans, som du trekker frem, er bare et annet navn for "fryktelig stygg matte".. Du kan for eksempel starte med å bla i denne. Hvis dette er helt gresk bør du for din egen del velge noe annet. stemmer dette, selv om man kommer inn på studiet, er det ikke sikkert at man klarer å gjennomføre det. det er ikke slik som på videregående der man kommer gjennom med stå-karakterer bare man gidder å møte opp i blant. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Ikke for å være kjip eller noe, men hvis du sleit med realfagene bør du enten jobbe beinhardt med dem, spesielt matten, eller vurdere en annen utdanning. Alle seriøse økonomiutdanninger har fryktelig mye matte, og finans, som du trekker frem, er bare et annet navn for "fryktelig stygg matte".. Du kan for eksempel starte med å bla i denne. Hvis dette er helt gresk bør du for din egen del velge noe annet. stemmer dette, selv om man kommer inn på studiet, er det ikke sikkert at man klarer å gjennomføre det. det er ikke slik som på videregående der man kommer gjennom med stå-karakterer bare man gidder å møte opp i blant. Nja, hva med BI ? høhø Endret 25. november 2010 av Tegocalderon Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Hei, jeg ønsker å studere bachelor i økonomi fra høsten 2001, aktuelle land er Norge, Danmark, Tyskland, Nederland, Storbritannia (særlig København, Berlin og London frister). Jeg har ganske dårlig snitt fra vgs (ca. 4,5, ikke medregnet realfagspoeng o.l.), dette kommer av at jeg valgte realfag som jeg senere slet fryktelig med og fikk ca 3 i snitt i disse fagene. I andre fag har jeg dog bra karakterer, kun femmere og seksere. Jeg har sekundærvitnemål og 3,5 realfagspoeng, men om jeg har forstått det riktig gjelder ikke realfagspoeng i utlandet... Kan jeg komme inn på noen som helst skoler utover mindre høyskoler i småbyer i Norge? Jeg vil komme meg ut og oppleve verden i et større finansmarked, jeg brenner virkelig for økonomi. Men har jeg for dårlige karakterer? På forhånd takk. Hvis du ikke skjønner realfag, så vil du slite med å skjønne økonomi. Har hatt samfunnsøkonomi (og selv om VGS-typen er totalt ubrukelig), så baseres tenkemåten der på logikk, som i realfagene (fysikk og spesielt matte). /min mening. Endret 26. november 2010 av Shushi Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hei, jeg ønsker å studere bachelor i økonomi fra høsten 2001, aktuelle land er Norge, Danmark, Tyskland, Nederland, Storbritannia (særlig København, Berlin og London frister). Jeg har ganske dårlig snitt fra vgs (ca. 4,5, ikke medregnet realfagspoeng o.l.), dette kommer av at jeg valgte realfag som jeg senere slet fryktelig med og fikk ca 3 i snitt i disse fagene. I andre fag har jeg dog bra karakterer, kun femmere og seksere. Jeg har sekundærvitnemål og 3,5 realfagspoeng, men om jeg har forstått det riktig gjelder ikke realfagspoeng i utlandet... Kan jeg komme inn på noen som helst skoler utover mindre høyskoler i småbyer i Norge? Jeg vil komme meg ut og oppleve verden i et større finansmarked, jeg brenner virkelig for økonomi. Men har jeg for dårlige karakterer? På forhånd takk. Hvis du ikke skjønner realfag, så vil du slite med å skjønne økonomi. Har hatt samfunnsøkonomi (og selv om VGS-typen er totalt ubrukelig), så baseres tenkemåten der på logikk, som i realfagene (fysikk og spesielt matte). /min mening. Ubrukelig? Nei, to lette seksere på kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå