Gå til innhold

Lurt ? IPod touch 3Gen. 8GB

Sowny

Anbefalte innlegg

Hei !

For snart ett år siden kjøpte jeg meg IPod touch. Jeg spurte om det var 3Generasjon,

han skannet den å det kom opp 3Gen. på skjermen. Jeg stolte på han. Når jeg kom hjem å søkte på nette fant jeg ut at det ikke fantes 3Gen. 8GB IPod touch. Jeg følte meg lurt. Ifølge wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Ipod_touch .

Jeg vet ikke om det går an å klage på det så lenge etter?

Om det er noe vits da :p

post-221364-0-72678200-1290552740_thumb.jpg

Endret av Ollee48
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor spurte du etter et produkt som ikke fantes? Og uansett, du fikk den nyeste versjon av iPod Touch uansett, ser ikke helt problemet ditt. Tåpelig å finne ut at du skal klage et år etter at du fant ut at du var "blitt lurt", da gjør du det garantert bare for å skape kvalme.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Wikipedia er ingen kilde til absolutt sannhet. Du har kjøpt en iPod Touch 3G, aktuell modell da du fikk den, og jeg skjønner ikke hva du vil klage på.

Lenke til kommentar

Wikipedia er ingen kilde til absolutt sannhet. Du har kjøpt en iPod Touch 3G, aktuell modell da du fikk den, og jeg skjønner ikke hva du vil klage på.

Det finnes ingen "iPod Touch 3G". Jeg regner med at Elkjøp og kvitteringen henviser til tredje generasjon iPod Touch, men her ble det kun lansert modeller med 32 og 64 GB lagringskapasitet. 8 GB-modellen som ble solgt/lansert samtidig var "kun" andre generasjon og er sannsynligvis den trådstarter kjøpte.

Lenke til kommentar

Er ikke andre generasjon delt opp i to utgaver?

1. Utgave hadde ikke muligheter for bluetooth, men det hadde 2. utgaven.

1. Utgave fikk også muligheter for bluetooth hvis du betalte 60kr (?) for update?

Det var altså.

1. Gen

2. Gen 1. utgave

2. Gen 2. utgave

Correct me if I'm wrong!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Den kalles 3. gen likevel, selv om den er lik 2. gen som 8 GB, her er en test: http://reviews.cnet.com/mp3-players/apple-ipod-touch-third/4505-6490_7-33770781.html

Poenget må være at trådstarter har kjøpt en iPod Touch 8 GB, og har fått en iPod Touch 8 GB i siste versjon (på aktuelt tidspunkt). Hadde han kjøpt en 16 eller 32 GB ville han fått en "ekte" 3. gen, men _litt_ research må man gjøre før man shopper. Trådstarter sier også at han søkte opp og fant ut dette da han kom hjem, og hadde da (siden det er Elkjøp) muligheten til å returnere produktet innen 30 dager for penga tilbake.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Correct me if I'm wrong!

Du tar nok feil. Nå er det sikkert noen som ikke stoler 100% på Wikipedia, men jeg finner ikke noe som tyder på at andre generasjon iPod Touch ble lansert i to utgaver (med unntak av det jeg sa om 8 GB-modellen), hvor kun den ene fikk tilgang på bluetooth.

Bluetooth kom forresten med iPhone OS 3.0 og kostet en liten sum, men dette gjaldt da alle modellene.

Lenke til kommentar

Correct me if I'm wrong!

Du tar nok feil. Nå er det sikkert noen som ikke stoler 100% på Wikipedia, men jeg finner ikke noe som tyder på at andre generasjon iPod Touch ble lansert i to utgaver (med unntak av det jeg sa om 8 GB-modellen), hvor kun den ene fikk tilgang på bluetooth.

Bluetooth kom forresten med iPhone OS 3.0 og kostet en liten sum, men dette gjaldt da alle modellene.

Jeg husker iallefall at jeg kjøpte en iPod Touch, husker ikke om det var 1. eller 2. Gen, da jeg har hatt begge to.

Den hadde iallefall ikke bluetooth, og i det iPhone 3G ble lansert med OS 3.0 reklamerte Apple for at det var en ny iPod Touch ute med Bluetooth. Oppdateringen som jeg betalte for ga meg bluetooth, men det var en forskjell i hardware også, enten så var det batteriet, prosessoren eller tykkelsen som var forskjellig, husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

3. generasjon, ja, men 3G er noe helt annet og var det jeg reagerte på.

Både trådstartes første innlegg og scan av kvittering viser til 3. generasjon, ikke 3G (som ingen iPod touch har). Slik jeg oppfatter trådstarter, ønsker han å klage, etter 1 år, på at han har kjøpt en 3. gen Touch, 8 GB, som er lik 2. gen, og ikke har det som er nytt på de "skikkelige" 3. gen med 16/32 GB.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har også den versjonen av iPod Touch, men betalte 995 for den rett før 4.gen kom i salg. Føler meg ikke akkurat lurt, men ville ha blitt litt sur om jeg hadde betalt like mye som TS for den.

Jeg hadde lest meg til at 3.gen 8GB versjonen ikke var like bra som de med mer minne, så jeg visste hva jeg kjøpte.

Tror ikke TS har så mye å klage på overfor butikken. Det er heller Apple som driver litt snuskete markedsføring som vanlig, men mot dem kommer du ingen vei.

Bortsett fra det er iPod Touch en kjekk liten dippedutt som jeg bruker mye, men ikke så mye som musikkspiller. Det går mest i applikasjoner og podcaster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...