Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

18 år og gravid

Gjest Jente18

Anbefalte innlegg

Det er egentlig her maure eksemplet mitt kommer inn :)

Å drepe et "barn" så tidlig i fasen er like umoralsk som å drepe en maur.

De fleste går ikke rundt og dreper maur, men det er ikke fordi det er galt, det er fordi det ikke gir noe tibake, det er ikke gøy, man får ikke penger for det, osv, eneste grunnen til å drepe maur (utenom ulykker) er maureinvasjon i f.eks huset.

Det er sikkert ikke noe gøy å vokse opp og vite at man var vurdert drept som liten, man bør derfor ikke prate med andre om det slik at ikke vedkommende hører "rykter om abort planen" senere i livet.

Uansett TS: Bruk fornuften, ikke følelsene, ta abort :)

det jeg sier, eller det jeg ihvertfal mener

Om man har følelser og man prøver å ta abort må man ignorere eller bearbeide følelsene sine, så der er vi enige. Jeg er bare ikke helt enig i sammenligningen med mindre verdt enn en maur, for det blir så usaklig at jeg blir sint.

Vi setter en strek der :) Nå tror jeg vi begge er trøtte nok til å legge oss.

Ser ikke hvorfor det provoserer deg, men greit nok, jeg har ikke noen interesse av å fortsette akkuret den diskusjonen :) Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble selv til ved at mamma gikk ut av sykehuset noen minutter før hun egentlig skulle ta abort.

Og dette her opplyses det om? :cry:

Uansett: skal vi virkelig diskutere etikken rundt abort igjen? Faktum er at abort er tillatt her i landet, så kan TS selv gjøre sine vurderinger uten å få alles livssyn tredd ned over hodet på en gang. Her er det rent praktiske fordeler og ulemper som er interessante, og TS er nok i alle fall best tjent ved å henvende seg til amathea.no som tidligere nevnt, istedenfor et trollbefengt internettforum.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på når den dagen var, at det ble et onde å sette et barn til verden.

Du er egoistisk, bare som du forteller om de to tilfeldige guttene du gikk løs på i utlandet, og som du selv vurderer, å drepe et barn fordi det kan bli til hinder for studier og din egen fritid. I dagens samfunn finnes det gode muligheter for å kunne studere/arbeide samtidig som man har et barn. Du er ung, familie og venner vil komme til å støtte og hjelpe deg og være glade for at du er mor, ingen i samfunnet får mer støtte av staten enn de som har barn og her er vi på toppen i verden. Du får støtte av hele samfunnet gjennom lover og regler.

Det er noe alvorlig galt med mange personers verdier og moral, jeg blir dårlig av å høre på mange mennesker, men jeg vet hvertfall at jeg ikke trenger å lide for samvittigheten. Hadde du hatt karakter nok til å finne en livspartner, en du elsker, fått barn med, hvor det ble en del av dere begge to, en del av to personer som elsker hverandre, istedenfor å ha hemningsløs ubeskyttet sex i utlandet som etterlater et barn du vurderer å ta livet av, eller du kan la det vokse opp og vite at du en gang vurderte å drepe det, hvor prisgitt barnet måtte føle seg om det visste sannheten.

Livet er vakkert, er det ikke?

Beklager, men at jeg velger å ha seksuell omgang på ferie er absolutt ikke noe jeg skal dømmes for. Noe jeg kan dømmes for er løssluppenheten angående prevensjon.

Til alle sammen, tusen takk for svar. Jeg skal til legen neste uke, så får vi se litt hva han sier. Jeg ser såklart sammenhengene, med at et barn bør kunne ha to foreldre med god inntekt, to foreldre som bryr seg og ikke en mor som lever på et studielån samtidig som hun leser som en gal. Tror en del av dere misforstod litt, da det virket som om fler av dere har inntrykk av at jeg skal beholde barnet.

Å kalle meg egoistisk fordi jeg drar på avgjørelsen, istedet for å hoppe til nærmeste sykehus er en smule unødvendig i mine øyne. :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er strengt talt ikke et barn etter kun 5 uker.

Jeg er en mann, så jeg kan ikke si hva jeg ville gjort hadde jeg vært ei kvinne, men sett fra et praktisk synspunkt, vil jeg foreslå for deg å vurdere abort. Å ha barn i dag i din alder sammen med en partner er slitsomt i seg selv, men å være alenemor og samtidig studere er nok ganske vanskelig. Det er veldig vanlig å ta abort i dag, og det er ikke noe å skamme seg over.

Vent i dag og gled deg heller til å få barn med din framtidige kjæreste! :)

Når det er sagt, er det faktisk helt opp til deg hva du vil gjøre, og alt ordner seg nok skal du se. :)

Jeg er ikke kvinne, men man kan lære en del om dette med å snakke med kvinner om det.

WARNING: Du bør virkelig være en nær venn før du spør om noe slikt, kan fint være du får en stekepanne i hodet.

EDIT:

TS: Du burde virkelig gjøre noe før disse biologiske følelsene slår til for fullt.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Det eneste som bør bety noe, siden du tydeligvis ikke har noe som helst forhold med den potensielle faren, er om du ønsker å bringe frem et barn om 8 måneder, og om du ønsker å oppdra det selv.

Ikke la deg styre av andre for et slikt stort valg. Ta inn over deg argumentene, men ikke mer enn det. Ingen andre har rett til å bestemme hva du skal gjøre med en så stor del av livet ditt.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Jeg er 24 år og alenemor å klarer meg kjempe bra! Blei gravid for to år siden,å følte meg ikke for liten.. Abort var ikke ett tema hos meg fordi jeg hadde aldri klart en abort,gå å tenke på barnet som skulle fått leve men som ikke fikk det fordi jeg tok en så grusom avgjørelse!

Uansett så vil barnet klare seg selv om det kanskje ikke får kjenne faren sin i det hele tatt,men om TS er klar til å få barn er en helt anna ting..

Det er ikke en leke som en kan gjøre som en vil med,du må gi avkall på MYE som du aldri vil få ta igjen..

Når venninnene dine er ute og fester,sitter du hjemme med barnet ditt i stedet.. Hvis ikke du skaffer barnevakt da..

Barnet må du også få pass til når du skal studere.. Mange vanskelige avgjørelser,men tar du den riktig vil du aldri angre....

Men ta avgjørelsen før det er forsent,nå er det bare ett embryo,fins en grense på hvor lenge du kan gå før du ikke får lov å ta abort mener det er 12 eller 18 uker så er det stopp!

Lenke til kommentar

Er ikke noe problem med å ta abort, hvor mye husker man fra livmora liksom... Dette er ikke drap spørru meg.

Det eneste man ikke kan vite er hvordan man opplever det når man tar en abort, i ettertid. Derfor kan det nok være greit å prate med noen slik at man vet hva man kan forvente.

På en annen side vil de aller aller færreste angre på at de beholder barnet, man kommer seg igjennom studier, man får seg jobb og man kan fortsett feste selvom man har barn. Kjærligheten man får til ett barn er ubeskrivelig for de som ikke har opplevd det.

Lenke til kommentar

Er ikke noe problem med å ta abort, hvor mye husker man fra livmora liksom... Dette er ikke drap spørru meg.

Det eneste man ikke kan vite er hvordan man opplever det når man tar en abort, i ettertid. Derfor kan det nok være greit å prate med noen slik at man vet hva man kan forvente.

På en annen side vil de aller aller færreste angre på at de beholder barnet, man kommer seg igjennom studier, man får seg jobb og man kan fortsett feste selvom man har barn. Kjærligheten man får til ett barn er ubeskrivelig for de som ikke har opplevd det.

Det er helt sant og det går ann og kombinere alt sammen,men det blir slitsomt også,ingen som har sakt atte det blir en dans på roser med alt sammen!

Lenke til kommentar

Det er helt sant og det går ann og kombinere alt sammen,men det blir slitsomt også,ingen som har sakt atte det blir en dans på roser med alt sammen!

Å ha unger er ikke en dans på roser uansett hvor du er i livet...

Lenke til kommentar

Her er det mye pro-life vås og laymandefinisjoner på liv må jeg si. Du skal da faen meg få bestemme over kroppen din uten å føle deg som en hypokritt. Arroganse i denne tråden, yes.

Enig med deg, men TS burde få ett innblikk i hvordan man kan reagere etter ett slikt inngrep. Jeg sier ikke at hun skal droppe abort, men forberede seg mest mulig på følelseslivet i ettertid. Er nok mange som sliter med akkurat det samt noen bryr seg ikke overhodet.

Lenke til kommentar

huff her var det mye dumt som har blitt sagt..

for å starte med det der "man måker ikke oppkjørselen til naboen"

Jeg hadde absoulutt ikke hatt noe problem med å bli sammen med en dame som har unge ifra før av,MEN når han er ifra uggabugga og ikke vet han har en unge engang så hadde jeg hatt ett problem med det.

altså hva du gjorde der nede er din sak og ditt problem,men ikke forvent å få deg en type som skjønner hvorfor beholdt ungen.

Jeg synes du burde tenke på ungen.. han/hun kommer til å vokse opp uten far (en stefar kommer ALDRI til å bli det samme tro meg) og tenk deg hvor jævlig han/hun kommer til å ha det når han/hun går å tenker på hvem faren sin er og hvor han er? om han i det hele tatt vet noe om at han har en sønn?

det er ungen du burde tenke på her ikke deg selv.

jeg vokste opp med en far som hadde problemer med div. endte opp med at jeg ikke ville ha noe med han å gjøre fra jeg var 9-19... i 10 år gikk jeg å lurte på hvordan han hadde det,hvem han egentlig var osv,hadde det helt jævlig med det... jeg kan bare tenke meg hvor jævlig det blir for ungen din som ikke vet en dritt om han...

selvfølgelig ditt valg men tenk på valpen din og ta abort,unge får du en annen gang med en du elsker.

gutt 21

Lenke til kommentar

Hva trodde du det egentlig skulle skje ?

Du hadde sex med to ukjente gutter, i UTLANDET.

Lekse til neste gang : Slutt å være så sprengkått :thumbup:

Ja, merkelig hvordan norske damer firer på kravene bare det er snakk om (eksotiske) gutter fra utlandet :!:

- men det er en helt annen debatt :blush:

Endret av Misantropen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt ansikt når Misantropen har null kunnskap om sosiale spilleregler:

http://i.pbase.com/u8/erichmangl/upload/13293897.Grin.gif

(I utlandet ligger jenter like mye rundt som gutter fordi det ikke vil bli snakket like mye om som om de skulle gjort det her i Norge. Jenter er like kåte som gutter, men holder tilbake fordi det er forbanna kjipt å få rykte på seg om å være løs)

Lenke til kommentar

@Trådstarter

Kjip situasjon du er i, der. Uansett hva du ender opp med, så håper jeg du tar en STD-test hos legen når du først skal dit.

Om "den Greske Casanova" kjørte snoppen i deg uten kondom, så er deg god mulighet for at han har gjort det med andre òg ;)

Jeg lurer på når den dagen var, at det ble et onde å sette et barn til verden.

Den dagen verden ble overbefolket. Besides, det er ikke snakk om et barn, det er snakk om en celleklump som, upraktisk nok, har begynt å utvikle seg. En liten inconvenience man kvitter seg lett med i dagens samfunn :)

Jenter er like kåte som gutter, men holder tilbake fordi det er forbanna kjipt å få rykte på seg om å være løs)

Hehe, en god gammel "urban story", dette.

Noen gang lurt på hvorfor "gammel dame - ung mann"- og "ung jente - gammel mann"-par ikke er fryktelig uvanlig?

post-61812-0-45978200-1290604460_thumb.png

Grunnene bak dette er en helt annen diskusjon, så det kan vi ta med en annen anledning :)

Man måker vel ikke oppkjørselen til naboen? ;)

Dette gjorde faktisk naboen min ett par ganger i vinter. Bokstavelig talt. Er ikke noe galt i å være hyggelig. (^^)

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Her er det mye pro-life vås og laymandefinisjoner på liv må jeg si. Du skal da faen meg få bestemme over kroppen din uten å føle deg som en hypokritt. Arroganse i denne tråden, yes.

@NicolasDarvas

Du er utrolig. Jeg elsker dømmingen mens du flesker på med moralpreik. Fakta er at du ikke aner hvor mye du provoserer med din kommunistiske pseudovisjon. Jeg er klar over at de færreste her klarer å argumentere objektivt uten å tryne i ei bøtte nerdrage når det kommer til slike tema, men ton ned på indoktrineringen.

@OP

Barn er slit, spesielt alene. Dette er noe du må diskutere med fagpersonell, ikke sinte mammagutter på et nettfora.

Selvfølgelig er jeg for at folk skal kunne ta abort, men ikke bruke muligheten fordi man føler det er mer fornuftig å feste, knulle og drikke, som om det skjer hver dag døgnet rundt uansett, eller som noen sier i tråden her, det eneste som gir livet mening, lykke og glede. Da har dere ikke opplevd mye, men det er derfor dere er unge og ville også.

Hvem er du til å snakke om "sinte mammagutter på nettfora" forresten, ettersom jeg forstår var det ikke ment for meg heller, men jeg har barn selv om jeg ikke har født de ut av rasshølet, men poenget er at det finnes færre ting som gir så mye lykke og glede, og om jeg var jente og måtte velge å ta abort for morro skyld til fordel for festing, så ville ikke valget vært så jævli vanskelig. Til fordel for skole er jo hvertfall ikke et argument, men en dårlig unnskyldning man gir seg selv, til tross for at mulighetene er like store for å ha barn i tillegg.

Ja, jeg snakker om moral og verdier og flesker på med det for noen har hvertfall ikke lært dere en dritt om det. Hvis du føler deg dømt av slik moral så kan du ikke legge skylden på meg for det, men kun deg selv. Det er ikke min skyld at trådstarter er i den situasjonen som presenteres.

Jeg snakker ikke om giftemål, gud og bibelen, men normal folkeskikk, moral, respekt for seg selv og andre.

Å plassere meg i et kommunistisk syn, når det eneste jeg genuint er intressert i og jobber for er fri handel, individualisme og kapitalisme, er jo helt på jordet. Men det går faktiskt ann å snakke om etikk uten at du skal stemple meg som Pol Pot.

Det eneste som er av riktig moral her er jo faktiskt å ta abort, jeg har ikke sagt noe om det heller, men at situasjonen kunne vært unngått, men man lærer så lenge man lever.

Det at verden er overbefolket er bare piss. Norge er hvertfall ikke overbefolket og det er økonomien som setter grenser ikke ressursene.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

:ph34r: :ph34r: :ph34r:

Selv om hun får barn med en fyr senere, så er det da ikke 100% sikkert at de vil gifte seg og forbli samboende hele livet og barnet vil vokse opp med faren sin der os.v.

>< Det er veldig mange aleneforeldre og veldig mange som skiller seg.

Så det er litt rart å sammenligne situasjonen til jente18 med en lykkelig A4-familie og si at "SÅNN fortjener barn å ha det"....jaja.

Det er IKKE egoistisk av henne å ville beholde barnet, selv om hun får barn med "en fyr hun elsker" senere er det da ikke sikkert DET barnet får en bedre oppvekst.

Hun kan da bli en god mor med dette barnet også.

Husk at dette er et forum med veldig mange gutter, jente18, og jeg ville egentlig ikke spurt her om jeg var deg.....

:) Lykke til hos legen.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...