*F* Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Bredre å angre på noe man gjorde en å angre på noe man ikke gjorde. 1 Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Gjør barnet en tjeneste, jeg ville ikke hatt deg som mor. 1 Lenke til kommentar
dkny Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Bredre å angre på noe man gjorde en å angre på noe man ikke gjorde. Haha, det kan man si til alle avgjørelsene da! Som at det er best å få barnet, sånn at man ikke angrer på noe man ikke gjorde. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Den der kan du snu på akkurat som du vil. Gjør barnet en tjeneste, jeg ville ikke hatt deg som mor. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Til dere som skriver abort. Det er ikke barnets feil at man var full og uforsiktig, fortjener det da og dø? Nei. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Bredre å angre på noe man gjorde en å angre på noe man ikke gjorde. Haha, det kan man si til alle avgjørelsene da! Som at det er best å få barnet, sånn at man ikke angrer på noe man ikke gjorde. På en måte. Men om du tar abort er det jo bare å blir gravid på nytt om man angrer. Om man føder barnet er det ikke like lett å ta abort i ettertid (drepe barnet), da vil man bli straffet. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) dkny, det du påpeker er at jeg ikke vet hvordan det er å vite / føle at liv dannes i meg.Dette vil jeg aldri kunne vite/føle som ett faktum, men det er ikke det at jeg som faktum VET eller FØLER dette som er viktig. Ihvertfall gjør jeg poeng av at hun bør ha bredest mulig tankegodts i tillegg. Det er heller ikke nødvendigvis noen andre her som VET eller har FØLT dette. TS vil "aldri" kunne vite FAKTISK at eventuelle påstander her ville vært sanne.Er ett råd ifra en som har opplevd det selv mer gjeldene?Er det mer gjeldende når det kun taler: JA eller NEI ?Hva med når det er begrunnet og detaljert argumentert?Det er ikke FØLELSEN alene hun bør la bestemme. Til det er unnfangelsen av ett barn alt for viktig.Hun bør få tenkt igjennom mest mulig før valget tas. Jeg håper da ikke vedkommende oppsøker forumet for å ta opptelling på JA / NEI.Dersom man tenker igjennom mest mulig er det mindre sannsynlighet for at valget slår deg i fjeset senere pga. noe man ikke hadde tenkt på.Det er ingen garanti for at en møter den realiteten man hadde tenkt seg, uansett hva man velger.Men alle meninger satt til siden, er det definitivt mest ANSVARLIG å ha tenkt igjennom så mange aspekter som mulig før man tar valget.Edit:For å svar på første spørsmål jeg stillte.Hele tiden tas det aborter, og det beholdes barn som har vært vurdert abortert.Hele tiden havner mennesker i situasjone at de angrer på dette, og mennesker som ikke angrer på dette.Noen sliter mer andre sliter mindre, utallige sitasjoner oppstår.De kan dømmes til helvete etter døden, eller de kan hylles av Ottar.Det er rett og slett umulig å vurdere hva som er det absolutte rette, og derav også feil, uten å ta ett subjektivt standpunkt.Man må nødvendivis finne begrunnelsen hos ett eller flere individ. Uten å bedømme andre, vil det ikke være best for dem å vurdere valget opp mot sitt EGET subjektive vesen og situasjon? Verdier, utfall, alt bør tas med i regnestykket før noe gis forrang. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Jeg fatter og begriper virkelig ikke trådstarter. Tror virkelig trådstarter at barnet har det best om det vokser opp i omgivelser hos en alenemor med en ukjent biologisk far på en ferieøy i middelhavet mens trådstarter skal studere OG ta av seg barnet? Høres ut som en dårlig spøk i mine øre. Ikke vær så jævla egoistisk. Endret 24. november 2010 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
793 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Ta abort. Og slutt å ligg rundt med folk du ikke kjenner. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Tror virkelig trådstarter at barnet har det best om det vokser opp i omgivelser hos en alenemor med en ukjent biologisk far på en ferieøy i middelhavet Hun sa aldri at faren var innfødt der.....kanskje han bor i Norge for alt vi vet Sånn on a sidenote Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg fatter og begriper virkelig ikke trådstarter. Tror virkelig trådstarter at barnet har det best om det vokser opp i omgivelser hos en alenemor med en ukjent biologisk far på en ferieøy i middelhavet mens trådstarter skal studere OG ta av seg barnet? Høres ut som en dårlig spøk i mine øre. Ikke vær så jævla egoistisk. Unnskyld meg men er du helt idiot eller? Hvordan kan du sitte å påstå at det ikke er verdt å leve pga av at man ikke lever i en A4 familie? Det setter ingen grenser for hvor et lykkeligt liv man kan få! Det er ingen som veit framtiden uansett. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Om jeg skulle begynt en plass, så hadde jeg _ikke_ spurt her inne for å si det sånn. Leste litt oppi tråden at noen sammenlignet embryoet med en maur? Eller at det faktisk er mindre verdt enn en maur. En MAUR?! Prøv å fortell det til noen som har prøvd å få barn i mange år og spontanaborterer hver gang. Skal jeg råde deg til noe, så tar du kontakt med Amathea. Det er den beste plassen du kan gå til i slike situasjoner. http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003 3 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Til dere som skriver abort. Det er ikke barnets feil at man var full og uforsiktig, fortjener det da og dø? Nei. La meg gjøre dette helt klart. Før TRE måneder er gått, er det ikke snakk om et barn 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Leste litt oppi tråden at noen sammenlignet embryoet med en maur? Eller at det faktisk er mindre verdt enn en maur. En MAUR?! Prøv å fortell det til noen som har prøvd å få barn i mange år og spontanaborterer hver gang. Vel, jeg sier det ikke til noen som prøver og få barn her, jeg sier det til noen som plutselig får barn. Eksemplet ditt er at om jeg som Bill gates sier "10 kroner er ingenting" så sier du "Si det til en tynn gutt i afrika". Selvsagt er det mye penger for han, men det er ikke han jeg sa det til. Uansett, det jeg mener er ikke at et slikt "barn" (er vel ikke barn enda) har noen verdi som et levende vesen, selv om mange sikkert kunne betalt høye summer for å bli gravid, men hva hjelper det dem at TS blir gravid? 1 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) "10 kroner er ingenting" så sier du "Si det til en tynn gutt i afrika". Selvsagt er det mye penger for han, men det er ikke han jeg sa det til. Uansett, det jeg mener er ikke at et slikt "barn" (er vel ikke barn enda) har noen verdi som et levende vesen, selv om mange sikkert kunne betalt høye summer for å bli gravid, men hva hjelper det dem at TS blir gravid? 10 kroner vil bestandig være 10 kroner. Kan du vennligst legge av deg "barn" / maur og andre fakter, og heller kanskje kalle det foster da? Og du må gjerne definere hvorfor det ikke har verdi som et levende vesen. Jeg tør informere deg om at når fosteret er 3 uker gammelt, begynner hjertet å slå. Endret 24. november 2010 av BeFs Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 "10 kroner er ingenting" så sier du "Si det til en tynn gutt i afrika". Selvsagt er det mye penger for han, men det er ikke han jeg sa det til. Uansett, det jeg mener er ikke at et slikt "barn" (er vel ikke barn enda) har noen verdi som et levende vesen, selv om mange sikkert kunne betalt høye summer for å bli gravid, men hva hjelper det dem at TS blir gravid? 10 kroner vil bestandig være 10 kroner. Kan du vennligst legge av deg "barn" / maur og andre fakter, og heller kanskje kalle det foster da? Og du må gjerne definere hvorfor det ikke har verdi som et levende vesen. Jeg tør informere deg om at når fosteret er 3 uker gammelt, begynner hjertet å slå. Fordi det ikke tenker, har ingen personlighet.Derfor er dem ikke noe å være glad i, eller å bry seg om. Ja, jeg kunne kalt det foster, jeg kom bare ikke på ordet. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Fordi det ikke tenker, har ingen personlighet. Derfor er dem ikke noe å være glad i, eller å bry seg om. Jeg regner med at du aldri hadde en kosebamse/leke du var spesielt glad i når du var yngre? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Fordi det ikke tenker, har ingen personlighet. Derfor er dem ikke noe å være glad i, eller å bry seg om. Jeg regner med at du aldri hadde en kosebamse/leke du var spesielt glad i når du var yngre? Jo, det hadde jeg, men da innbilte jeg meg at dem hadde følelser/intligens, selv om jeg sikkert viste at dem egentlig bare var en tøydott. Dog, kan jo bli glad i materialistiske ting den dag i dag. Og jeg sier ikke at gravide ikke kan bli glad i den tingen i magen, det jeg sier, eller det jeg ihvertfal mener er at om man ikke vil ha barn bør man ignorere følelsene sine og ta abort. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 det jeg sier, eller det jeg ihvertfal mener Om man har følelser og man prøver å ta abort må man ignorere eller bearbeide følelsene sine, så der er vi enige. Jeg er bare ikke helt enig i sammenligningen med mindre verdt enn en maur, for det blir så usaklig at jeg blir sint. Vi setter en strek der Nå tror jeg vi begge er trøtte nok til å legge oss. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg lurer på når den dagen var, at det ble et onde å sette et barn til verden. Du er egoistisk, bare som du forteller om de to tilfeldige guttene du gikk løs på i utlandet, og som du selv vurderer, å drepe et barn fordi det kan bli til hinder for studier og din egen fritid. I dagens samfunn finnes det gode muligheter for å kunne studere/arbeide samtidig som man har et barn. Du er ung, familie og venner vil komme til å støtte og hjelpe deg og være glade for at du er mor, ingen i samfunnet får mer støtte av staten enn de som har barn og her er vi på toppen i verden. Du får støtte av hele samfunnet gjennom lover og regler. Det er noe alvorlig galt med mange personers verdier og moral, jeg blir dårlig av å høre på mange mennesker, men jeg vet hvertfall at jeg ikke trenger å lide for samvittigheten. Hadde du hatt karakter nok til å finne en livspartner, en du elsker, fått barn med, hvor det ble en del av dere begge to, en del av to personer som elsker hverandre, istedenfor å ha hemningsløs ubeskyttet sex i utlandet som etterlater et barn du vurderer å ta livet av, eller du kan la det vokse opp og vite at du en gang vurderte å drepe det, hvor prisgitt barnet måtte føle seg om det visste sannheten. Livet er vakkert, er det ikke? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå