protoneedhelp Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Kan seksualforbrytere avvennes tror du? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ja, med kastrering og bruk av østrogen. 1 Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Ja, med kastrering og bruk av østrogen. er det nødvendig å kastrere seg? kan man ikke bare gå til en psykolog? får man mye hjelp der da? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Psykologer fungerer ikke. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Psykologer fungerer ikke. hvorfor det? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Jeg ser ikke hvordan det å snakke seg med en person gjør at en vil få mindre seksuell drift. Da er medikamenter og slikt som kan hjelp på saken. Eventuelt så kan en bare bestemme seg for å ikke begå overgrep, alle har lyst på en f.eks en fin bil men man velger å betale for den istedenfor å stjele den. Kriminelle er kriminelle fordi de velger det og da bør de også straffes deretter. 1 Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hvis det er mulig å bestemme seg for å la være å begå overgrep, hvorfor er det da umulig at å snakke med en psykolog kan hjelpe til med å komme til dette nivået? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det er helt klart at folk kan forandre seg, og lære å beherske sine lyster, men det er veldig individuelt. Mye sånt ligger langt inne i den det gjelder, og det kan stamme fra overgrep mot den enkelte. Kastrering hjelper ikke alltid, da det ikke alltid er det seksuelle som gjelder for overgriperen. Noen gang er det rett og slett følelsen av makt som bestemmer. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Definer en seksualforbryter og så definer hva avvenning er, så kanskje man kan ha litt rasjonell debatt. 2 Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Slik jeg forstår det handler seksualforbrytelser, altså voldtekt, mer om vold enn om sex. De fleste overgripere kommer også ifra tabubelagte kulturer og samfunn. Det er ikke uten grunn av selv i digre Oslo er alle overfallsvoldtektsmenn ifra de siste fire årene muslimer. I vår kultur har vi også ekstreme tabu rundt det å være tiltrukket mindreårige, og særlig barn. Det er mye mulig at disse personene har noen kryssende nevroner oppe i hjernen som ikke fungerer som de skal. Men spørsmålet ditt går ut ifra at personen allerede har forgrepet seg, og da er svaret mitt nei. Seksualforbrytere er notorisk vansklige å omvende, og har visstnok blandt de høyeste tilbakefallsratene... antagelig fordi de virkelige problemene deres aldri blir addressert - et liv fullt av kulturell seksual undertrykkelse. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Definer en seksualforbryter og så definer hva avvenning er, så kanskje man kan ha litt rasjonell debatt. This. Also, jeg tror voldtekt handler mer om vold og makt enn om faktisk sex. Sikkert unntak, men med kun kjønnslige lyster er det vel like greit å ty til andre typer sexkriminalitet som for eksempel prosituterte. Det er formulert slikt med hensikt, kriminalisering av prostitusjon gjør ingenting bedre. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Man kan ikke avlære seksualdriften, men man kan få hjelp til å leve med driftene på en slik måte at de ikke skader andre. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Om de är nordiska - ja. Jag tvivlar på att en invandrare ifrån mellanöstern kan lära sig att stävja drifterna. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Med fare for å ta for hardt i: SELVSAGT kan de det! Det er utrolig hva psykologisk påvirkning kan gjøre med folk, og det er garantert et hav av verktøy som kan brukes mot slike avvikere. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Dette blir jo også et spørsmål om det er arv eller miljø. Begrunnelse: viss det er miljø, så ville jo flere innenfor samme gruppe/nabolag ha disse lystene. Er det arv, så kan det også være vanlig innenfor noen miljøer, men det vil ikke i mine øyne være mulig og helbrede ved hjelp av psykologi. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Det er mye jeg har lyst til å gjøre, rent instinktivt, men som jeg ikke gjør fordi det er galt eller upassende. Mine instinkter holdes i av normer og regler, og jeg har tro på at slik "taktikk" kan benyttes i andre tilfeller. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Psykologer fungerer ikke. Da vet du svært lite om hva en hjerne og psykologi er kapabel til å gjøre og forandres til på et menneske. Seksual forbrytere som har en trang til å gjøre kriminelle seksuelle forbrytelser trenger hjelp med å omvende psyken sin bort fra dette, og det med å forandre psyken og tankegangen i hjernen til en person går ikke på en natt. Men jeg tror med alternative virkemidler, kan vi forandre og forme psyken til slike folk lettere til å tenke på en mer fornuftig måte, enn at de har bare sitter og prater med en psykolog. Men man skal trå varsomt på dette temaet fordi psykologi er et bredt spekter og det er mye av psyken og hjernen vi ikke forstår enda så den ultimate løsningen for seksual forbrytere(og andre folk som har trang til å gjøre kriminelle aktiviteter) for å få vendt om hjernen deres er kanskje ikke god nok den vi har idag. Endret 13. desember 2010 av vivastar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå