noreg Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 hei! skal bytte, linje på vgs (videregående skole) til høsten, men vil flytte til ett annet fylke.... går dette annt? siden det fylke jeg, bor i nå, har linjen jeg skal begynne på? blir jeg satt bakerst i køen? eller går det annet å få samme forutsettningene som de andre? viss hvordan. takk;D Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 hei! skal bytte, linje på vgs (videregående skole) til høsten, men vil flytte til ett annet fylke.... går dette annt? siden det fylke jeg, bor i nå, har linjen jeg skal begynne på? blir jeg satt bakerst i køen? eller går det annet å få samme forutsettningene som de andre? viss hvordan. takk;D Hei, Du ønsker å bytte linje på VGS høsten 2011 regner jeg med? Siden det fylket du bor i har det opplæringstilbudet du spør etter, vil du havnet bakerst i køen i det andre fylket du søker i. Dette er fordi ditt opprinnelige fylke vil bli nødt til å betale for plassen din. MEN! Hvis du folkeregistrerer deg i det fylket du vil flytte til før 1. mars 2011 (varierer fra fylke til fylke), kan du søke om opptak på lik grunnlag som alle andre i det fylket. :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå