Gå til innhold

Oversikt over JP2 på Presario 5716s hovedkort

gspr

Anbefalte innlegg

Fikk nylig tak i en SlotKet til min gamle Compaq Presario 5716, og bruker den til å ha en 800 MHz P3 (Cu) istedetfor den gamle 450 MHz Katmaien min. Eneste problem er at HK har 100 MHz bus, og CPU'en en multiplier på 6, så den kun kjører på 600 MHz. Det er en forbedring fra 450 MHz, men jeg har likevel lyst til å prøve å sette FSB'en til 133 MHz, noe som ville gi meg fulle 800 MHz fra CPUen. Problemet er imidlertid at Compaq, som kjent, er sparsom med informasjon, og derfor er det eneste jeg vet at det er JP2 som kontrollerer FSBen. Jeg har derimot ikke klart å finne en oversikt over hvordan jumperne ved JP2 skal settes for å oppnå 133 MHz FSB.

Noen som vet?

Dessverre vet jeg lite/ingenting om HK'et, bare at det er standard i Compaq Presario 5700-serien, og at chipsetet er VIA Apollo Pro.

PS! Ikke le av Compaqen min... den var gratis!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JP2 har 3 eller 4 jumpere (argh, nå stod det plutselig stille for meg... sjekket det i går). De står annethvert av og på; av-på-av-(på), eller på-av-på-(av) (husker ikke). Hvis du vil at jeg skal sjekke nærmere, så bare si fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...