Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemme nettverk Wlan tregt

Anbefalte innlegg

Proixma

Hei.

oppsett:

Bruker en Linksys wrp 400 som access punkt til 4 brukere.

Wlan tilkobling.

1 Pc

2 Laptoper

1 PS3

og IPtlf.

Bredbånds hastighet Mbps: 12/2.5.

Bredbåndet fungerer som det skal. har nedlastings hastighet på over 1mb/s uten problemer. Enkeltvis på hver bruker.

Problemet er overføringer mellom laptop og PC eller omvendt.

Nettverket hjemme er 54 Mbps, klarer nok ikke å opnå så høy hastighet men det hadde vert godt å komme opp i over 1mbit/s på nettet hjemme.

har nå overført 9 gb over 9 filer fra den laptopen til PC'en. maks hastigheten jeg oppnår er 550kb/s

Har god signal signal styrke, og ingen endring om jeg setter alt samlet.

PC'ene er koblet opp i homegroup i med win 7.

hastigheten er målt når ingen annen nedlasting skjer.

Har letet mye på nettet men jeg finner ikke noen løsning, kansje jeg bruker feil søke kriterier.

Har ikke gjort noen spesial instillinger hverken på Linksysen eller i Win7. så det er sikker noen endringer som kan gjøres får å øke overførings hastigheten.

Håper noen har noen gode råd eller et annet oppsett som kan øke hastigheten

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er alt dette over WiFi?

Husk at WiFi/trådløs overføring fungerer som et standard HUB (kunn 1 om gangen kan sende). Jo mer enheter du har tilkoblet, jo mer "collisions" vil finne sted og pakker tapt. Dersom alt er trådløst mistenker jeg at det er mulig dette du opplever.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er sammenblanding av bits og Bytes her.

Laster du ned fil til PC, så vil hastigheten vises som Bytes (=8 bit).

Som A.G. er inne på, så deler oppkoblingene mot WiFi samme båndbredde og det vil derfor gå relativt tregt når signalet skal repeteres.

Med 11g (54Mbit brutto), så kan man oppnå ca 2MByte overføringshastighet, men skal det repeteres, så vil det droppe under 1MB.

Har man forstyrrelser fra andre nett, eller svakt signal så vil det gå enda tregere. Ved dårlig s/n så vil overføringshastigheten droppe dramatisk...

Du kan jo "feilsøke" ved å se hvilken hastighet du får på http://nettfart.no på de forskjellige maskinene.

Greier du "full pupp" på 12Mbit, så er det meget bra forbindelse.

Lenke til kommentar

Alt er kjørt over det samme Wlan nettet med tilkobling til linksys ruteren. Men jeg kjører ikke alt samtidig, det hender jeg har oppe pc'n PS3'n og en laptop samtidig. til surfing på internet med 3 enheter i bruk har det ikke vert noe problem.

Det kan være konflikt problemer, men inntrykket jeg har når jeg bruker PS3 til online spill og samtidig laster ned med pc'n( med cap på ned hastighet 400 kbyte/s opp 40 kbyte/s) og damen sitter med laptopen, så fungerer det tilfredstillende. Ikke noen merkbare problemer med hastighet til internett.

Når det gjelder tilkobling til internet bredbander på 12mbit. Så er vel normalen jeg ligger på 1.1 mbyte til 1.2 mbyte per sekund. Maks oppnåelig er 1.5 mbyte, men så høyt har jeg ikke vert. Så tilkoblingen til internet virker som den skal. Jeg har samme hastighet på samtlige enheter.

Problemet jeg har er lokalt mellom de forskjellige enhetene. jeg gjorde noen småendringer i går kveld, noen instillinger på wlan kortet på pc'n og en av laptopene. fikk økt hastigheten til 1.4 mbyte/s men man skulle tro at jeg skal ha mer å gå på. (Skal legge til hva jeg endret på når jeg kommer hjem i dag.)

Med 11g (54Mbit brutto) er ikke maks 6,75 mbyte/s maksimalt? det er selfølgelig ikke mulig å oppnå max hastighet men en 70-80% burde være oppnåelig. Jeg ikke så godt kjent med lokalenett, hverken med kabel eller trådløst. Så jeg er ute på litt på tynn is :)

Endret av Proixma
Lenke til kommentar

Med 11g (54Mbit brutto) er ikke maks 6,75 mbyte/s maksimalt? det er selfølgelig ikke mulig å oppnå max hastighet men en 70-80% burde være oppnåelig.

Ikke i nærheten. ~22Mbit/s er hva man typisk oppnår på standard 11g en vei, og skjer overføringen mellom to trådløse klienter går det gjerne ennå en del tregere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...