Rata101 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Nei. Det er motsatt. Kvinner kommer lettere inn, fordi det er et generelt underskudd på kvinner på byen. Det har ikke noe med vold å gjøre. OK, så menn blir diskriminert fordi det er mange av dem? Kjipt det også. Det er mere favorisering av kvinner enn det er diskriminering av menn, siden menn på generell basis ikke blir nektet adgang, med mindre det er fullt, eller pølsefesttilstander. Mens kvinner, og da særlig attraktive kvinner gjerne slipper inn på tross av at det er fullt. Et viktig aber er at dette gjøres stort sett med baktanke i å gjøre stedet mere attraktivt for menn. Det er ganske åpenbart at selv om det er kjipt, så er alvorlighetsgraden av en slik favorisering langt mindre enn når man konsekvent avviser folk på bakgrunn av etnisitet. Endret 30. november 2010 av Rata101 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Men hva var egentlig argumentet for å ikke slippe inn den asiatiske kvinnen fra AP? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Sitat Aftenposten: - Dørvakten fikk se legitimasjonen. Og siden jeg var edru, tenkte jeg at jeg kunne gå inn, sier Castberg. Men ifølge henne antydet dørvakten da at hun hadde for stygge klær. - Jeg hadde nok kjedelige klær, men YSL-drakt, Burberry-kåpe og svarte sko skulle da kvalifisere til "pent antrekk", sier Castberg. Avvisningen provoserte venninnene. Etter noe diskusjon, skal vakten ha uttalt følgende: "Vi har så mange problemer med utlendinger". http://oslopuls.aftenposten.no/restaurant_uteliv/article4724.ece Endret 30. november 2010 av Rata101 Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 – Det høres utrolig drøyt ut Ikke alle er utelivsaktører i Oslo er enige i at mørkhudede gjester utgjør et problem. 1 Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Så, prinsippiellt sett, så ville du f.eks. ikke hatt noe problem med at menn ble nektet førerkort, på grunnlag av at de står for brorparten av trafikkulykkene. Har jeg skjønt deg riktig? Ja, så lenge veiene er private. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Det blir nevnt at endel vestkansteder - såkalte "VIP"-steder, utpreger seg på avvisning av folk med utenlandsk utseende. Det er interessant. Det får meg til å lure på et par ting. Er det generellt større grad av rasisme blant vestkantboere? Eller er dette noe som bare hører til dem som har sansen for "VIP-kultur". Det som hvertfall er sikkert, er at det bor flere med utenlandsk opprinnelse på østkanten. Blir vestkantsnobberi en bremsekloss for et velfungerende samfunn i Oslo? Her skal det sies at jeg tror at endel konservative innvadrere også står i veien for bedre integrering, men det forandrer i så fall ikke på at enkelte vestkantfolk også blir et problem for oss i "midten". Vi må takle problemene og mistrivselen som oppstår pga. deres nykker. Endret 30. november 2010 av Rata101 1 Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Så, prinsippiellt sett, så ville du f.eks. ikke hatt noe problem med at menn ble nektet førerkort, på grunnlag av at de står for brorparten av trafikkulykkene. Har jeg skjønt deg riktig? Litt vanskelig å overføre eksempelet da man enten har mann eller kvinne bak rattet, men på en ute plass har man nordmann, svenske, danske, polakk, kurder, pakistaner, kineser, tyrker and you name it.. Dette var et dårlig argument, synes jeg. Utesteder må gjerne utelukke alle menn eller kvinner om de har lyst. Veldig dumt av dem, men de har all rett til det. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nei, det er faktisk ulovlig å vise bort folk på grunn av etnisitet. Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nei, det er faktisk ulovlig å vise bort folk på grunn av etnisitet. Burde ikke være det. Det er jo utestedenes private eiendom. Burde de ikke kunne ta imot hvem de vil? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Sett ut fra et ønske om et velfungerende samfunn, så synes jeg ikke det. Dersom butikker og andre foretak skal kunne diskriminere på bakgrunn av f.eks. legning eller etnisitet, så bidrar det til å skape unødvendige skismer og gjør samfunnet mer urettferdig. Et slikt samfunn ønsker hvertfall ikke jeg hverken å stå for eller å leve i. Ter folk seg skikkelig, så skal de få samme behandling som alle andre, uansett hvilken hudfarge. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Sett ut fra et ønske om et velfungerende samfunn, så synes jeg ikke det. Dersom butikker og andre foretak skal kunne diskriminere på bakgrunn av f.eks. legning eller etnisitet, så bidrar det til å skape unødvendige skismer og gjør samfunnet mer urettferdig. Et slikt samfunn ønsker hvertfall ikke jeg hverken å stå for eller å leve i. Ter folk seg skikkelig, så skal de få samme behandling som alle andre, uansett hvilken hudfarge. Er du villig til aa bruke vold mot de som ikke er enige med deg om dette? Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Sett ut fra et ønske om et velfungerende samfunn, så synes jeg ikke det. Ville du likt om jeg bare gikk inn i bursdagsselskapet ditt? "Hey, hvorfor er det bare familiemedlemmer og venner som slipper inn? Jeg blir DISKRIMINERT!" Dersom butikker og andre foretak skal kunne diskriminere på bakgrunn av f.eks. legning eller etnisitet, så bidrar det til å skape unødvendige skismer og gjør samfunnet mer urettferdig. Ville det vært bedre om de ikke hadde butikken eller foretaket sitt? Det skal altså være lovlig å ikke drive et utested, men det skal ikke være lovlig å drive et utested bare for en begrenset del av befolkningen? Høres tullerusk ut, spør du meg. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Vel, når det gjelder feiring av bursdag på utesteder, så kan hvem som helst teknisk sett komme inn på utestedet. Unntaket er at man gjør en avtale med eieren og avtaler et lukket selskap. Da er det bare de som står på gjestelisten som kommer inn. Forskjellen ligger altså i definisjonen. Har man et lukket selskap, så må man avklare med myndighetene på forhånd, og da har man så vidt jeg vet full mulighet til å velge hvem man vil skal delta. Poenget her er at man ikke kan gjøre begge deler på én gang. Man kan ikke både være åpen for "almuen" og ha ubegrensett rett til å velge hvem som skal kunne komme inn. Det er helt rimelig, slik jeg ser det. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Sett ut fra et ønske om et velfungerende samfunn, så synes jeg ikke det. Ville du likt om jeg bare gikk inn i bursdagsselskapet ditt? "Hey, hvorfor er det bare familiemedlemmer og venner som slipper inn? Jeg blir DISKRIMINERT!" Hadde du ringt Politiet, Frue? Hva, diskriminerer de mot deg? Nekter de deg aa slippe inn kun pga av din familiebakgrunn? Etnisk diskriminering altsaa! Rata, enten slipper du Sofie inn paa selskapet og oppfoerer deg pent med henne, eller saa stenger vi dette selskapet og tar deg med paa kasjotten! Og daa faar du aldri mer lov til aa ha bursdagsselskap. Endret 30. november 2010 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Vel, når det gjelder feiring av bursdag på utesteder Hvem har snakket om utested? Vi ble tilkallt til Heggvn 6, en privat enebolig, hvor vi fant Fru Sofie, etnisk Hansen, helt fortvilt fordi hun ikke fikk lov til aa komme inn paa festen. Videre konstaterte vi at grunnen var etnisks diskriminering, hvoretter vi gikk til paagrep av Hr Rata, etnisk Pedersen, og ryddet og forseglet lokalet. Endret 30. november 2010 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Forskjellen ligger altså i definisjonen. Har man et lukket selskap, så må man avklare med myndighetene på forhånd Jeg tar avstand fra formynderstaten. Man skal ikke være nødt til å spørre staten om lov for å holde et lukket selskap. Både "ladies' night" og "white's night" bør være tillatt. Endret 30. november 2010 av debattantesofie Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Sett ut fra et ønske om et velfungerende samfunn, så synes jeg ikke det. Ville du likt om jeg bare gikk inn i bursdagsselskapet ditt? "Hey, hvorfor er det bare familiemedlemmer og venner som slipper inn? Jeg blir DISKRIMINERT!" Hadde du ringt Politiet, Frue? Hva, diskriminerer de mot deg? Nekter de deg aa slippe inn kun pga av din familiebakgrunn? Etnisk diskriminering altsaa! Dette er faktisk en ekstrem form for genetisk diskriminering. Bare de aller nærmeste genene slipper inn. Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Å luke ut kjente kranglefanter og folk som ikke drikker alkohol synes jeg er helt ok. Å luke ut folk basert utelukkende på hudfarge, derimot... nei, faen heller, det blir for dumt, og er jo selve definisjonen av diskriminering. Så er det kanskje et praktisk problem for utelivsbransjen når de må leke politi... 1 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken, men når noen tar høyde for at innvandrere skaper mye mer problemer enn Nordmenn, da er de rasister. Det er ikke innvandrerne, som overgår Nordmenn på nesten alle felt innen kriminalitet, som må endre seg - nei, det er Nordmenn som bemerker dette. De ca. 50 overfallsvoldtektene i hovedstaden vår, de siste 3 årene, som utelukkende er begått av ikke-vestlige menn, de er det ingen som starter egne tråder om.. Men når noen trekker logiske sluttninger rundt sannsynligheten for å oppleve noe uønsket på grunnlag av det vi alle kan lese oss frem til, da er det VI som er problemet. Dette minner om Gert Wilders som står tiltalt for å motivere til hat og vold mot muslimer - fordi han har laget en film som dokumenterer at muslimer motiverer til hat og vold mot ikke-muslimer. De i filmen er ikke tiltalt, men Gert Wilders må forsvare seg fordi han har observert at muslimer skaper en link mellom Islam og terrorisme. For denne observasjonen er han tiltalt. Jeg snakker naturligvis om filmen FITNA. Se den! Det er ikke så dumt, når man tenker over det. De kreftene som kjemper for at alle verdens mennesker og kulturer skal blande seg og jobbe sammen som en stor grå maskin, de har også gjort det umulig å kritisere denne prosessen fordi man stemples som heks ved den minste motstand. Sa jeg heks? Jeg mente rasist. Jeg er selv en antirasist, men jeg hater folk som trekker rasistkortet i tide og utide, og her er det åpenbart at noen blir uskyldig dømt.. Men det er da for faen de som ikke kan oppføre seg som må endre seg?! Hvis jeg var vakt og opplevde at de fleste slosskamper og narkotika saker ble utført av folk med grønne flosshatter - da hadde jeg begynnt å sperre dørene for folk med grønne flosshatter. Å hevde at du selv ville gjort noe annet er utopisk vrøvl. 1 Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Å luke ut kjente kranglefanter og folk som ikke drikker alkohol synes jeg er helt ok. Å luke ut folk basert utelukkende på hudfarge, derimot... nei, faen heller, det blir for dumt, og er jo selve definisjonen av diskriminering. For å gjenta Skatteflyktning: Er du villig til å bruke vold mot de som ikke vil ha "svartinger" på besøk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå