Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ta initiativ IGJEN eller vente på han?

Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Okei, vet ikke om jeg kommer til å klare å forklare det her slik at alle forstår hva jeg mener, men jeg gjør et forsøk.

Jeg er litt usikker når det gjelder en gutt jeg liker. Jeg har ringt han to ganger og vi har snakket en god stund hver gang om bare ting som faller oss inn. Vi ses ikke i hverdagene siden vi går på skole i forskjellige byer og han bor et lite stykke unna, derfor vi ringes altså. Jeg har fortalt at han bare må ringe meg også og det skulle jeg ikke se bort ifra, men jeg har ikke hørt noe. Jeg har han på skype også og vi har avtalt og snakkes sammen der, men en uke har gått og han har ikke vært pålogget. Alle sier at "om han hadde vært intressert hadde han tatt kontakt" osv. men vi har en veldig god tone sammen når vi prater og han har jo sagt direkte at han liker meg og syntes jeg er en bra jente. Jeg skjønner bare ikke helt, for folk forvirrer meg litt med svarene sine. Noen sier det jeg nevnte over, mens andre sier han bare ikke er flink til å ta initiativ og at han foretrekker at jeg gjør det. Problemet er bare at jeg føler at det blir mas fra min side, og i og med at jeg allerede har ringt og sendt han noen meldninger vil jeg ikke ta initiativet mer, fordi følelsen av at en selv maser er forferdelig og det vet sikkert mange av dere andre også.. Hva skal jeg gjøre? Bare være stille og vente til han faktisk kontakter meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å legge han til på facebook?

Selv om du synes dere har en god tone, så er det ikke sikkert han føler akkurat det samme :)

Synes du skal glemme han litt. Han vil ta kontakt dersom han er interessert :)

Lenke til kommentar

Hva med å legge han til på facebook?

Selv om du synes dere har en god tone, så er det ikke sikkert han føler akkurat det samme :)

Synes du skal glemme han litt. Han vil ta kontakt dersom han er interessert :)

Tror også det kan være lurt å adde fyren på Facebook eller MSN. Så prater du til fyren der og hvis han bare gir dårlige svar, eller ikke svarer deg i det hele tatt, så vet du at han ikke er interessert. Når du ringer så er han nesten pliktet til å holde en god tone.

Lenke til kommentar

Det kan høres ut som han er litt usikker. Det kan jo godt hende han liker deg, men ikke helt vet om han ønsker å gå videre. 

Ved å ta kontakt samt virke intressert så vil han gå et skritt lenger, og når man da har lagt lista, så er det lettere å såre noen om man skulle angre. At man har en god tone og du synes det virker som han liker deg, men samtidig som at han ikke ønsker for mye kontakt synes jeg tyder sterkt på usikkerhet. Han liker deg, men vet ikke helt om han ønsker å gå lenger.

Det KAN være en ide å "glemme" han litt, eller trappe ned litt. Hvis han liker deg så vil han nok ta kontakt til slutt, men kanskje ikke like ofte som du selv ønsker. Antar vi at han liker deg (noe det kan tyde på) og du stopper å ta kontakt så vil det tvinge han til å ta litt kontakt, for hvis ikke så vil det føles som han mister deg helt. Mest sannsynelig vil han bare ha mer tid å tenke, eller bare ikke ha kontakt like ofte. Men det kan jo selvsagt tenkes han bare ønsker å være hyggelig. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...