Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NAT - En problemskaper?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett problem, jeg får ikke koble til mine venner på forskjellige spill. Når vi f.eks skal spille Zombie-mode på Black Ops, kan jeg ikke koble til noen av de tre jeg skal spille med. De kan heller ikke koble til meg når jeg prøver å hoste en Zombie-mode server. Jeg lurer på hva dette skyldtes. Også når en av disse vennene hoster en server på L4D2, har jeg store problemer, med 300 i ping og at spillet pauser seg selv p.g.a pingen, noe som gjør spillet totalt umulig å spille. Vi bor 15 minutt (med bil) ifra hverandre, så jeg tror ikke det har noe med avstand å gjøre. De kan heller ikke koble til meg når jeg prøver å hoste en Zombie-mode server. Jeg har en mistanke om at NAT har noe si. Jeg har blant annet fått problemer på Game Ranger (ett program som gjør matchmaking over internett mye lettere når det gjelder litt eldre spill som f.eks Age of Empires 2) Når jeg skal til å joine en server, kommer det opp en varsel om at dataen er bak en symetrisk ruter, noe som gjør til at jeg ikke kan koble meg til en stor prosentdel av hostene. NAT skapte også problemer på Modern Warfare 2. Jeg har prøvd å fikse NAT problemet, uten mye hell; http://i53.tinypic.com/ngrcqe.jpg - Jeg finner ikke alternativer for NAT noen steder.

Jeg trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NAT vil ha noe å si for om du skal kjøre en server (og en spillserver). Det er kun nødvendig for serveren, ikke brukerene av serveren. NAT vil heller ikke påvirke lag (latency/responstid).

Men ja, det er meget sansynlig at serveren må NATe noen relevante porter for at andre skal kunne joine sine spill.

Den ruteren din, er dette den eneste siden du får opp? Er den kanskje låst fra ISPen sin side og ditt passord bare gir tilgang til statussiden? Om ruteren er fra ISP ville jeg forhørt meg med dem om det. Alle rutere har NAT, og jeg har aldri hørt om en ruter som ikke lar deg legge inn NAT forwardinger. Dette ser heller ikek ut til å være noe rent modem siden det står at det står i routing modus. Du kan ikke route uten et NAT-lag i ruteren tross alt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Tenkte å ringe enivest kundeservice om hjelp.

Ja, det er alle alternativene jeg får opp i menyen, dessverre, og viss det kreves et admin passord eller noe sånt, så vet jeg ikke hvordan jeg kan få tak i det. Og ja, vi bruker et modem nr. 2 til trådløs tilkobling, men jeg bruker kabel, og da kobler jeg meg rett på ZyXel-modemet.

Også, en av mine venner har Enivest, slik som jeg, og han får jeg faktisk connecte til.

Lenke til kommentar

Du må også være obs på at du faktisk har 2 rutere i serie slik som dte høres ut som du beskriver - så må du også NATe i begge (1 videre til 2, og 2 videre til PC). Det krever definitivt at du holder tungen bent i munnen en del mer enn bare vanlig NAT - ved mindre du har gjort det litt før og kjenner problemstillingen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Du må også være obs på at du faktisk har 2 rutere i serie slik som dte høres ut som du beskriver - så må du også NATe i begge (1 videre til 2, og 2 videre til PC). Det krever definitivt at du holder tungen bent i munnen en del mer enn bare vanlig NAT - ved mindre du har gjort det litt før og kjenner problemstillingen.

-Stigma

Han bruker kun den ene. Den andre er for trådløsklientene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...