NeEeO Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hei, Jeg har masse tekst jeg må pugge på, men problemet er at når jeg starter å pugge første setning, glemmes den med en gang jeg holder på med noe annet. Vi skal ha prøve, så jeg må kunne dette. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Logg av Diskusjon.no? 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Hva snakker du om? Logg av diskusjon.no? hva skal det bety? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hvis du jobber med oppgaven i full konsentrasjon og ikke sitter og små kikker rundt på nettet går alt lettere. Ikke undervurder hvor viktig konsentrasjon er. Finn deg et stille rom, uten mye bevegelse i, fokuser kun på det du skal og gjør det langsomt og nøye. Selv liker jeg å sittet på bibliotek eller åpne skoletimer, fordi litt "småsurring" og andre folk som også konsentrerer seg hjelper min egen arbeidsinnsats. Trening hjelper også massevis, da blir du ikke rastløs. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Mann..dette er mye tekst. Skl prøvd det du sa, noe flere tips? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Logge av diskusjon.no, og generelt PC i seg selv, var et godt tips. Du har startet tre emner i dag, alle omhandler til en viss grad prøven du skal ha i morgen. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Hva mener du med "Trening hjelper også massevis, da blir du ikke rastløs. "? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Trening hjelper fordi da kan du sitte i ro uten å bli rastløs, itilegg klarer du å konsentrere deg bedre og føler deg allment bedre i både kropp og sinn. Det blir ikke mindre tekst av at du sitter her. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Er en fordel å ha lest teksten 1-2 ganger tidligere slik at når du leser kvelden før prøven er det ikke en helt ny tekst. Noter ned stikkord når du skriver å gå gjennom dem til slutt og snakk til deg selv om stikkordene og se at du husker ting om det. Noter eks. monosakkarid og se hva du husker. Få gjerne noen til høre deg, still deg selv repetisjonspørsmål fra boka. Lenke til kommentar
ammi Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 hei!!! jeg er 12 år og har en prøve i morra har ikke øvd noe skal pugge de sterke verbene leav let luse make meet pay prove put quit ring run ' say see sell har noen en pugge teknikk. hjelp meg !!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå