Eplenektar1 Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Da stiller jeg sikkert ut utrolig dumt spørsmål, men åssen i granskuen overklokker man en pc? Lenke til kommentar
daho Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Det er jo da mange fine guider her på overklokking.no da: Nybegynnerguiden, del 1 Nybegynnerguiden, del 2 Nybegynnerguiden, del 3 Nybegynnerguiden, del 4 Nybegynnerguiden, del 5 Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Det er jo da mange fine guider her på overklokking.no da: Nybegynnerguiden, del 1 Nybegynnerguiden, del 2 Nybegynnerguiden, del 3 Nybegynnerguiden, del 4 Nybegynnerguiden, del 5 Jo jo, har lest en til fire, men skjønte ikke i hovedsak hvordan man overklokker!! Kan noen spesifisere hvordan man overklokker? vil gjerne øke futten i pc'en! Lenke til kommentar
dc Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 okei.. du kan gå inn i bios'en ved oppstart (trykk DEL) og så finner du noe som heter CPU FSB og øker den. eller du kan finne CPU Multiplier og øke den. men du burde øke forsiktig, ikke flesk til med max med en gang god kjøling er et MUST! dette er bare litt hjelp, kommer sikkert flere svar som er mye bedre! Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Uansett, dette er en start! Tusen takk!!! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 okei.. du kan gå inn i bios'en ved oppstart (trykk DEL) og så finner du noe som heter CPU FSB og øker den. eller du kan finne CPU Multiplier og øke den. men du burde øke forsiktig, ikke flesk til med max med en gang god kjøling er et MUST! dette er bare litt hjelp, kommer sikkert flere svar som er mye bedre! her drevet o klokket litt på maskina, på cpu fsb og rammen, men cpu multiplieren finn eg ikke, kor finner eg den?? har lett litt rundt i bios men uten resultat :-? Lenke til kommentar
dc Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 det kan hende den heter litt forskjellig fra bios til bios, navn den kan ha er f.eks: cpu frequency multiple, multiplier, cpu multiplier etc. men du kan kjenne den igjen ved at det gjerne er tall fra 5x til 15x du kan endre på. håper det hjalp litt Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 lese hovedkort manualen er smart. alltid. les samtidig hvor man finner CMOS/BIOS clear jumper/switch Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 lese hovedkort manualen er smart. alltid.les samtidig hvor man finner CMOS/BIOS clear jumper/switch Ja å vite hvor den er, er vel første bud :smile: Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 fant multiplyern, gjikk fra x7 - x13. har alldri vert borti denne før. ka kan eg sette den på, uten at eg trenger å stille volten på cpu coren??(ligger på 1,65 orginalt) kor høgt kan eg sette multipliern om eg stiller på coren, kor høgt kan eg sette denne på, med mitt kjølesystem?(ekl vifte/ribbe støtter opptil xp 2600+) litt rotene satt opp men om eg kunne fått ett godt svar hadde det vert fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå